این دو استان رکورد دار فوتی های کرونا هستند

کدخبر: ۳۷۵۹۵۱
اقتصادنیوز :‌سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت :‌۵ استان رکورددار موارد بستری و ۳ استان رکورددار موارد فوتی کرونا هستند.
این دو استان رکورد دار فوتی های کرونا هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ و آمار بستری‌های کرونایی اظهار کرد: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته گذشته در کشور حدود ۲۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت گزارش شده است.

لاری به استان‌های رکورددار موارد بستری کرونا بیان کرد: بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های ایلام، یزد، سمنان، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی گزارش شده و میانگین بروز در استان‌های یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به استان های رکورددار مرگ و میر کرونا تصریح کرد:‌میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور در هفته قبل حدود ۴۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مربوط به یزد، سمنان و خراسان جنوبی بوده است.

لاری بیان کرد: شمار مبتلایان قطعی کرونا در جهان از مرز ۶۲ میلیون نفر عبور کرد و تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در دنیا جانشان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. با توجه به کشف نشدن واکسن و داروی قطعی برای بیماری تنها راه پایدار مقابله با این بیماری نوپدید خودمراقبتی است که هر یک از ما به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانمان ملزم به رعایت آن هستیم.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: امیدواریم با تقویت و افزایش انگیزه عمومی در میان مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همچنین همکاری مطلوب میان نهادهای متولی در اجرای هرچه بهتر محدودیت‌های سراسری و استمرار محدودیت‌های هوشمند، در هفته‌های آتی شاهد توقف شیوع بیماری در کشور باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید