اعلام زمان پایان محدودیت‌ کرونایی در انگلیس

کدخبر: ۳۷۶۰۰۰
نخست وزیر انگلیس ناگزیر از افزایش انتقادها نسبت به عملکرد دولت در خصوص مدیریت بحران کرونا اعلام کرد که محدودیت‌های جدید کرونایی سوم فوریه (۱۵ بهمن) پایان می‌یابد.
اعلام زمان پایان محدودیت‌ کرونایی در انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بوریس جانسون این مطلب را در نامه‌ای خطاب به هم‌حزبی‌هایش مطرح کرد تا رضایت آن‌ها را در آستانه رای‌گیری پارلمان درباره طرح سختگیرانه دولت کسب کند. در این نامه که یک نسخه آن به اسکای نیوز درز کرده جانسون نوشته که محدودیت‌های جدید هر دو هفته یکبار بازنگری خواهد شد.  وی افزود که پارلمان سرانجام ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) به تداوم یا توقف محدودیت‌ها رای خواهد داد.

دولت جانسون قصد دارد تا پس از پایان دور دوم قرنطینه سراسری، محدودیت‌های جدیدی را برای مهار شیوع کرونا در نقاط مختلف کشور اعمال کند.

بر اساس این طرح، بیشتر مناطق کشور از ۱۲ آذر در بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی قرار خواهند گرفت.  به این ترتیب خانواده‌ها قادر به ملاقات‌ با یکدیگر در محیط‌های بسته نبوده،  تمام مهمان‌خانه‌ها و هتل‌ها تعطیل و شهروندان جز در موارد ضروری قادر به خروج از محل سکونت خود نخواهند بود.

طرح جدید محدودیت‌های کرونایی سه‌شنبه در مجلس به رای گذاشته خواهد شد. دولت می‌گوید که اگر نمایندگان مجلس از این طرح حمایت نکنند، بیمارستان‌های این کشور با خطر اشباع مواجه خواهند شد.

اما برخی نمایندگان مجلس استدلال می‌کنند که حوزه انتخاباتی آن‌ها در حالی که با میزان کمی از ابتلا به ویروس کرونا روبرو است اما با شدیدترین محدودیت‌ها مواجه است. برخی دیگر از قانون‌گذاران نیز می‌گویند که تدابیر جدید موجب آسیب اقتصادی بی‌مورد به کسب‌وکارهای محلی می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، بالغ بر ۶۰ تن از هم حزبی‌های جانسون از جمله شماری از چهره‌های سرشناس حزب محافظه کار با طرح دولت مخالف هستند.

این در حالیست که جانسون امیدوار است از ده روز دیگر طرح سراسری واکسیناسیون کرونا را آغاز کند. او امروز معاونت جدیدی را در وزارت بهداشت به منظور نظارت بر اجرای این عملیات تشکیل داد.

«ندیم زهاوی» که به طور هم‌زمان معاونت وزارت بازرگانی انگلیس را برعهده دارد مامور شده تا سریعا به طرح یادشده جامه عمل بپوشاند. دولت امیدوار است تا تابستان سال آینده تمام شهروندان این کشور را در برابر ویروس کرونا واکسینه کند.    

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته جان ۴۷۹ نفر را در انگلیس گرفته و تعداد کل فوتی‌ها را به ۵۸ هزار و ۳۰ نفر رسانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید