این نوشیدنی پر طرفدار شما را به تدریج می کشد

کدخبر: ۳۷۶۰۰۵
اقتصادنیوز : خرید و مصرف برخی نوشیدنی‌های موجود در سوپرمارکت‌ها ممکن است به قیمت جان شما تمام شود.
این نوشیدنی پر طرفدار شما را به تدریج می کشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه «Eat This, Not That» در گزارشی در خصوص خوردن نوشیدنی‌هایی که با طعم میوه در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد، هشدار داد و آن‌ها را سمی‌ترین نوشیدنی‌هایی نامید که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

این پایگاه در گزارشی با عنوان «سمی‌ترین نوشیدنی در فروشگاه‌های مواد غذایی» نوشت: هنگامی که شما در حال تهیه مواد غذایی هستید و لیست خرید خود را بررسی می‌کنید، قصد دارید سبد خرید خود را با بهترین و سالم‌ترین مواد پر کنید. ما در اینجا تنها در خصوص غذا صحبت نمی‌کنیم، بلکه این شامل نوشیدنی‌ها هم می‌شود. چیزی که ممکن است شما متوجه آن نباشید، این است که آنچه شما می‌نوشید نیز به همان اندازه‌ای که می‌خورید، بر سلامتتان تأثیر دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: واضح است که شما نمی‌خواهید سمی‌ترین نوشیدنی در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها را خریداری کنید؛ اما این مسئله بدون آنکه شما متوجه باشید، ممکن است اتفاق بیافتد. مقدار زیادی نوشیدنی‌های به ظاهر سالم وجود دارد که در واقع تنها بمب‌های قندی پنهان هستند.

این پایگاه سپس نوشت: نوشیدنی که شما در سوپرمارکت‌ها پیدا می‌کنید؛ اما هرگز نباید به آن لب بزنید، نوشیدنی‌هایی با طعم میوه است. این نوشیدنی‌ها مملو از شکر هستند؛ آن هم نه شکر طبیعی که شما در میوه و یا آب میوه‌های تازه مشاهده می‌کنید بلکه آن‌ها سرشار از «شکر افزوده» اند.

پایگاه «Eat This, Not That» سپس به طور مثال به نوشیدنی‌های شرکت آمریکایی «SoBe» اشاره کرده و می‌گوید: به طور مثال، نوشیدنی با طعم کرنبری و گریپ فروت این شرکت ۲۵۰ کالری، ۶۳ گرم کربوهیدرات و ۶۳ گرم شکر افزوده دارد. این مقدار بیشتر از شش دونات با لعاب شرینی است که ممکن است شما بخورید.

بر پایه این گزارش، هنگامی که شما به شکر افزوده فکر می‌کنید، باید بخاطر داشته باشید انجمن قلب آمریکا (American Heart Association) پیشنهاد می‌کند مردان نباید بیش از ۳۶ گرم و زنان نیز نباید بیش از ۲۵ گرم شکر افزوده در روز مصرف کنند. با این دستور، تنها یک چنین نوشیدنی، بسیار بیشتر از حد مجاز قند دارد.

مشکلات شکر افزوده چیست؟

پنهان نیست هر چیزی که مقدار زیادی شکر افزوده دارد، کالری زیادی خواهد داشت و بسیاری از مطالعات ثابت کرده است که تمامی این‌ها می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. علاوه بر این، یک پژوهش دیگر اعلام کرده است آن‌هایی که ۱۷ تا ۲۱ درصد از کالری مورد نیاز خود را از قند‌های افزوده دریافت می‌کنند، در واقع ۳۸ درصد با خطر بالاتری از مرگ در اثر بیماری‌های قلبی روبرو هستند. بدیهی است اجتناب از قند غیر ضروری همیشه ایده آل است و نوشیدنی‌های با طعم میوه، به این مسئله کمکی نخواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید