اوباما اینگونه ترامپ را دست می‌اندازد

کدخبر: ۳۷۶۰۳۰
در خبرها اعلام شد که باراک اوباما و همسرش قرار است سریالی را درباره ترامپ بسازند؛ اما این سریال چه رویکرد و ساختاری را در دستور کار دارد؟
اوباما اینگونه ترامپ را دست می‌اندازد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه نتفلیکس رسما اعلام کرد، با مشارکت شرکت «Higher Ground Productions» که متعلق به باراک اوباما (رییس جمهور سابق آمریکا) و همسرش میشل اوباما است، یک مجموعه کمدی را در انتقاد به سیاست‌های دونالد ترامپ و دولت شکست خورده‌اش می‌سازند.

این سریال که ساختاری انیمیشن ـ رئال دارد و بخش هایی از آن در قالب مستند ارائه خواهد شد. نام این سریال که روایتی از شکست دونالد ترامپ و دولتش است، «The G Word» یا «حرف گ» است.

الجزیره در توضیح دلیل انتخاب این نام آورده است: این سریال به حرف «G» در اول کلمه لاتین «Government» به معنای دولت اشاره دارد. آوردن حرف اول کلمه «دولت» در نام سریال، به این امر اشاره دارد که کلمه «دولت»، لزوما کلمه خوبی نیست و لزومی ندارد آن را کامل تلفظ کرد. این سریال در پی پاسخ به این سوال است که آیا دولت، نهادی غیرقابل اعتماد یا بر عکس قابل اعتماد است.

سریال «The G Word» سلطه طلبی و قدرت دولت آمریکا و پیچیدگی‌های آن را به تصویر کشیده است و تاثیری که این حکومت بر مردمش می‌گذارد را بررسی می‌کند.

پیشتر آدام کاناور که بازیگر این مجموعه است، در توییتر، خبر حضورش در سریال «The G Word» را تایید کرده و از اینکه در سریالی درباره حکومت فدرالی ایفای نقش می‌کند، ابراز خوشحالی کرده بود. او در سریال «آدام همه چیز را خراب می‌کند» هم بازی کرده بود و این سریال در سایت (IMDb) امتیاز ۸ از ۱۰ را کسب کرده است.

سریال «حرف گ» بر اساس کتاب «خطر پنجم: لغو دموکراسی» نوشته روزنامه‌نگار آمریکایی مایکل لوئیس ساخته شده است. باراک اوباما و همسرش در سال ۲۰۱۸ حق چاپ این کتاب را خریده‌اند.

این کتاب درباره شکست ترامپ در اداره کشور آمریکا است و بی‌کفایتی این دولت در حوزه اقتصاد و دیگر بخش‌ها را از منظر طنز روایت می کند.

ترامپ در طول مدتی که بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زده بود، صحبت‌ها و رفتارهایی را از خود نشان داد که دشمنانی را از طیف‌های مختلف برای خود به وجود آورد، اما به نظر می‌رسد سرسخت‌ترین و مصمم‌ترین دشمن ترامپ رسانه‌ها باشند؛ زیرا که مستندها و فیلم‌های زیادی ساخته شده که در آن‌ها ترامپ مورد حمله سازندگان قرار گرفته است.

همکاری اوباما با شبکه نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ با ساخت فیلم مستند «کارخانه آمریکایی» آغاز شد. این مستند درباره یک کارخانه در آمریکا است که مالک آن یک سرمایه دار چینی است و بیش از هزار کارگر آمریکایی در آن مشغول به کار هستند. «کارخانه آمریکایی» تعامل سرمایه داران چینی با طبقه کارگر آمریکا را نشان می‌دهد. این فیلم برنده اسکار بهترین مستند هم شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید