گزینه بایدن برای پست مشاور امنیت ملی: بازگشت به برجام به ایران بستگی دارد

کدخبر: ۳۷۶۱۱۸
گزینه احتمالی بایدن برای پست مشاور امنیت ملی این کشور به شمار می آید، تلاش کرد وعده های جو بایدن برای بازگشت به برجام را مشروط به اقدام ایران در این باره جلوه دهد.
گزینه بایدن برای پست مشاور امنیت ملی: بازگشت به برجام به ایران بستگی دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد، جیک سولیوان که سال ها در مذاکرات محرمانه با ایران پیش از آغاز مذاکرات هسته ای منتهی به برجام حضور داشت درباره وعده های جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا که گفته است به توافق هسته ای با ایران بازمی گردد، گفت: این مسئله کاملا به ایران بستگی دارد.

وی که روز چهارشنبه گذشته در دانشگاه مینه سوتا سخنرانی می کرد، اظهار داشت: اگر ایران به اجرای کامل تعهداتش (در برجام) که اکنون آنها را نقض می کند، بازگردد و آماده پیشبرد مذاکرات با حسن نیت برای توافق های بعدی باشد، آقای بایدن نیز مایل است که همان کار را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که آمریکا در سال 2018 به طور یکجانبه و برخلاف تعهداتش در برجام از این توافق خارج شد و با بازگرداندن تحریم ها علیه ایران مانع از این شد که سایر طرف های برجام به تعهداتشان عمل کنند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: اگرچه جو بایدن از توافق هسته ای 2015 حمایت کرده است اما او در تصمیم گیری درخصوص حمله سایبری به تاسیسات نطنز در ایران نیز نقش داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید