درخواست رئیس جمهوری ارمنستان از دولت برای استعفا

کدخبر: ۳۷۶۲۴۱
رئیس جمهوری ارمنستان گفت، دولت باید استعفا دهد، انتخابات جدید حداکثر ظرف مدت یک سال باید برگزار شود و یک دولت موقت توافق ملی، ترجیحا یک دولت تکنوکرات تشکیل شود.
درخواست رئیس جمهوری ارمنستان از دولت برای استعفا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  آرمن سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان همچنین دولت این کشور را در جریان نشست با نمایندگانی از جامعه ارامنه در روسیه مورد انتقاد قرار داد و امضای توافق آتش بس نیکول پاشینیان با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان را درباره مساله قره باغ و خروج نیروهای کشورش از این منطقه مورد مناقشه را یک "تراژدی بزرگ" خواند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، وی ادامه داد: یک راه حل در هر کشوری وقتی که چنین تراژدی بزرگی رخ می‌دهد، وجود دارد و آن، استعفای دولت است.

رئیس جمهوری ارمنستان همچنین به این نکته اشاره کرد که اوضاع در ارمنستان از دو سال قبل وقتی انتخابات برگزار شد، خیلی فرق کرده و تشکیل یک دولت موقت متحد ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام را پیشنهاد کرد.

وی با بیان اینکه یک دولت تکنوکرات که همگی احزاب با آن موافق باشند، تشکیل شود، ادامه داد: این دولت می‌تواند برای شش ماه یا برای یک بازه یک ساله رهبری کشور را تا برگزاری انتخابات زودهنگام بر عهده داشته باشد.

رئیس جمهوری ارمنستان همچنین گفت، یک همه پرسی برای قانون اساسی نیز پیش از برگزاری انتخابات جدید نیاز است تا اصلاحاتی را در قانون اساسی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری یا نخست وزیری نباید تصمیمات مهم را به تنهایی برای کشور اتخاذ کنند، گفت: قانون اساسی در کشور ما متوازن نیست. باید بین پارلمان، دولت و ریاست جمهوری توازن ایجاد شود. رئیس جمهوری در ارمنستان باید با آرای مردمی انتخاب شود نه با  رای پارلمانی که اکنون وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید