محکومیت حمله به کشاورزان نیجریه‌ای از سوی خطیب زاده

کدخبر: ۳۷۶۳۴۸
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در اظهاراتی حمله وحشیانه اخیر به کشاورزان نیجریه‌ای را قویا محکوم کرد.
محکومیت حمله به کشاورزان نیجریه‌ای از سوی خطیب زاده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) حمله وحشیانه اخیر به کشاورزان نیجریه‌ای در ایالت بورنو واقع در شمال شرق این کشور را قویا محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت این حمله دردناک، با بازماندگان قربانیان این حمله، مردم و دولت جمهوری فدرال نیجریه، ابراز همدردی کرد. 

اعضای گروه تروریستی بوکوحرام دیروز یکشنبه نهم آذر ماه به کشاورزان روستای «گارین کواشبه» در ایالت بورنوی نیجریه که در حال کار در مزارع برنج بودند، یورش بردند.

«حسن زبرماری» رئیس سابق اتحادیه کشاورزان ایالت بورنو پیش‌تر اعلام کرده بود که در این حمله تروریست‌‌ها، حداقل ۴۴ کشاورز کشته و چند تن زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه بعد از آن به نقل از سازمان ملل گزارش داد که در این حمله حداقل ۱۱۰ نفر از غیرنظامیان کشته شده‌اند.

بوکوحرام، در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و به تدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ ارتباط و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل، در نتیجه اقدامات تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰ هزار نفر کشته و نزدیک به سه میلیون نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید