درخواست ستاد کرونا تهران از مجلس

کدخبر: ۳۷۶۳۸۶
اقتصادنیوز :‌علیرضا زالی با صدور پیامی روز ملی مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و افزود: آینده‌نگری در بودجه‌ریزی پیش‌رو برای مقابله با کرونا از طریق اصلاح فرایند استخدام نیروهای حوزه سلامت و اختیارات دانشگاه‌های علوم پزشکی گام بزرگی در ریشه کنی کرونا در کشور است.
درخواست ستاد کرونا تهران از مجلس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن ۱۰ آذر ماه روز ملی مجلس منتشر کرد  ضمن تبریک به ریاست ، نمایندگان به ویژه نمایندگان استان تهران و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، جایگاه این نهاد را در حفظ و مراقبت از سلامت جامعه بسیار پررنگ توصیف کرد.

 در متن پیام آمده است: در شرایطی که استمرار بیماری کرونا در سال آتی پیش بینی می شود، آینده نگری منطقی در زمان بودجه ریزی برای مقابله با کرونا با اصلاح فرآیند استخدامی نیروهای حوزه سلامت، اصلاح ساختاری حوزه دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه در ارتباط با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی، افزایش اختیارات دانشگاه ها با توجه به قانون توسعه ششم و تدوین طرح های قانونی در جهت حمایت از مدافعان عرصه سلامت می تواند گام بزرگی در مسیر ریشه کنی بیماری کرونا در کشور باشد.

زالی افزوده است: افزایش سهم بودجه تحقیقات حوزه سلامت از درآمد ناخالص داخلی موجبات ترغیب شرکت های دانش بنیان را فراهم می آورد.

وی اظهار داشته است:  در این روزهای سخت مبارزه با کرونا که همه دستگاه ها و نهادهای کشور با سفید پوشان نظام سلامت همگام شده اند، بیش از هر زمان اهمیت قانون، قانونگذاری و جایگاه مردمی مجلس در مسیر حفاظت و مراقبت از سلامت جامعه عیان شده است.

زالی می گوید : باتوجه به اینکه در آستانه تدوین بودجه سال آینده هستیم مرهم نهادن بر زخم مزمن کمبود اعتبارات حوزه سلامت می‌تواند در ارتقای وضعیت این حوزه نقش موثر داشته باشد.

در پایان این متن آمده است: ضمن تبریک مجدد به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تلاشگر ملت فهیم ایران و به ویژه نمایندگان استان تهران و اعضای پرتلاش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امیدواریم در سایه تعامل و همگرایی سازنده میان این نهاد و دستگاه های اجرایی علی الخصوص دانشگاه های علوم پزشکی که به عنوان کانون های علمی، آموزشی و خدمات بهداشتی و درمانی ایفای نقش می کنند، بتوانیم گام های موثری برای حفظ سلامت مردم و رخت بر بستن بیماری منحوس کرونا از جامعه برداریم.

پس از انقلاب، مجلس شورای ملی به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد و نخستین دوره آن در ۷ خرداد سال ۱۳۵۹ با پیام امام خمینی (ره) شروع به کار کرد.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی محلی است برای تدوین نظام ارزشی مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و تهیه و تصویب قوانین اسلامی برای تمامی نیازهای جامعه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی،تبلیغی، نظامی، اخلاقی و قضایی.

مجلس شورای اسلامی در  ۲۳ تیر سال ۱۳۷۲ با تصویب ماده واحده‌ای، روز ۱۰ آذر ماه، سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس نماینده مجلس شورای ملی، مجتهد و سیاستمدار را به عنوان روز مجلس نامگذاری کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید