ورود «چشم وگوش» ترامپ به دادگستری آمریکا ممنوع شد

کدخبر: ۳۷۷۰۱۰
رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ورود یکی از دستیاران رئیس‌جمهور آمریکا به ساختمان وزارت دادگستری این کشور ممنوع شده است.
ورود «چشم وگوش» ترامپ به دادگستری آمریکا ممنوع شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند «هایدی استیراپ» که به او لقب «چشم وگوش» دونالد ترامپ در وزارت دادگستری آمریکا را داده بودند از ورود به ساختمان این وزارتخانه منع شده است. 

گفته می‌شود او در روزهای گذشته از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مأمور جمع‌آوری اطلاعاتی درباره تحقیقات وزارت دادگستری درباره وقوع تقلب در انتخابات آمریکا شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود دونالد ترامپ چند ماه پیش به صورت مخفیانه «استیراپ» را به عنوان معتمد کاخ سفید روانه وزارت دادگستری کرده بود. 

طبق این گزارش، مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا بعد از متوجه شدن مأموریت او برای گردآوری اطلاعات داخلی این وزارتخانه درباره وقوع تقلب در انتخابات از او خواسته‌اند این ساختمان را ترک کند. 

استیراپ در هفته‌های گذشته تلاش کرده با نزدیک شدن به کارکنان وزارت دادگستری از آنها اطلاعاتی درباره تحقیقات در خصوص ادعاهای تقلب در انتخابات جمع‌آوری کند. 

این اتفاق در شرایطی رخ داده که «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد شواهدی مبنی بر وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که بر نتیجه نهایی اثرگذار باشد نیافته است. 

ویلیام بار در مصاحبه‌ای با «آسوشیتدپرس» گفته دادستان‌های فدرال و اف‌بی‌آی در خصوص شکایت‌های مطرح‌شده مبنی بر تخلف در انتخابات، تحقیقاتی انجام داده‌اند ولی هنوز موفق به یافتن شواهدی در تأیید ادعاها نشده‌اند. 

وزیر دادگستری آمریکا گفت: «تا امروز ما شاهد تخلف در مقیاسی که باعث تغییر نتیجه انتخابات شود نبوده‌ایم.»

آسوشیتدپرس این اظهارات را از آن جهت که به شکلی کاملاً صریح و مستقیم از طرف یکی از سرسخت‌ترین طرفداران ترامپ مطرح شده را حائز اهمیت دانسته بود.

ویلیام بار قبل از برگزاری انتخابات، همراستا با ترامپ بارها از رأی‌گیری پستی انتقاد کرده و گفته بود که این روش مستعد تخلفات انتخاباتی گسترده است. 

او ماه گذشته میلادی با صدور دستورالعملی از دادستان‌های سراسر آمریکا خواست قبل از تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری هر گونه ادعای جدی درباره وقوع تخلفات انتخاباتی را مورد پیگیری قرار دهند. 

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

تیم دونالد ترامپ به رهبری «رودی جولیانی»، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

ویلیام بار گفت: «اکثر ادعاهای مربوط به تخلفات انتخاباتی، موارد خاص هستند یعنی اتفاقاتی هستند که در شرایط خاص یا توسط افراد خاص رخ داده است. اینها تخلفات سیستماتیک نیستند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید