منع سفرهای سال نو به دلیل نگرانی ایتالیا از تشدید شیوع کرونا

کدخبر: ۳۷۷۲۳۸
در آستانه سال جدید میلادی و احتمال موج دوم شیوع ویروس کرونا در اروپا نگرانی ها درباره افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر در این قاره افزایش یافته است و برخی از کشورها همچون ایتالیا را وادار کرده مسافرت های ایام کریسمس را منع کنند.
منع سفرهای سال نو به دلیل نگرانی ایتالیا از تشدید شیوع کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای یورونیوز در گزارش روز شنبه خود در این زمینه نوشت: ایتالیا سفرهای سال نو و گردهمایی های شبانه در ایام کریسمس را به دلیل افزایش آمار مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در این کشور منع کرده است.

بر اساس مقررات جدید در ایتالیا بین ۲۱ دسامبر تا ۶ ژانویه (۶-۱ دی) ایتالیایی ها فقط اجازه دارند به دلایل کاری، پزشکی و اقدامات اضطراری بین مناطق مختلف این کشور رفت و آمد کنند. این بدان معناست که آنها نمی توانند در روز کریسمس، روز باکسینگ (روز بعد از کریسمس که برخی کشورهای اروپایی جشن می گیرند) و حتی روز سال جدید میلادی سفر کنند.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه از مردم این کشور خواست از دعوت کردن افراد به منازل خود در ایام تعطیلات و جشن ها خودداری کنند.

بیش از ۵۸ هزار نفر ایتالیایی از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا  جان خود را از دست داده اند. روز پنجشنبه با فوت هزار نفر رکورد شمار جان باختگان در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور شکسته شد.  

این در حالیست که در بریتانیا تا روز پنجشنبه شمار مرگ ناشی از کرونا با درگذشت ۴۱۴ نفر دیگر از ۶۰ هزار نفر گذشت.

در بریتانیا این آمار در حالی ثبت شده که این کشور خود را آماده کاهش محدودیت ها به مناسبت ایام کریسمس می کند تا اجازه دهد برخی از خانوارها با یکدیگر ملاقات کنند.

با گذشته چند هفته از قرنطینه ملی در فرانسه امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور گفته است که محدودیت ها  از ۲۸ نوامبر (۸ آذر) کاهش می یابند. اما اکثر اقدامات مربوط به محدودیت ها تا آغاز جشن های سال نو در ۱۵ دسامبر به قوت خود باقی خواهند بود.  

در فرانسه به مناسبت کریسمس مغازه ها، سالن های تئاتر و سینماها دوباره باز می شوند و مردم می توانند با اعضای فامیل خود دیدار کنند.

فرانسه از اواخر اکتبر دومین قرنطینه سراسری را اعمال کرد که با محدودیت از ساعت ۹ شب تا ۷ صبح جایگزین خواهد شد این محدودیت شامل شب کریسمس و شب سال جدید میلادی نخواهد شد.

نخست وزیر فرانسه اعلام کرده که واکسیناسیون کووید-۱۹ برای همه کسانی که در بخش خدمات بیمه اجتماعی هستند رایگان است و ۱.۵ میلیارد یورو در بودجه سال آینده این بخش برای تامین هزینه آن در نظر گرفته است.

بعد از  یک میلیون نفری که ابتدا در ماه ژانویه واکسینه خواهند شد ۱۴ میلیون نفر دیگری که در معرض خطر بالا قرار دارند از ابتدای ماه فوریه در این طرح اضافه خواهند شد.

مقامات فرانسه گفته اند شیوع ویروس در این کشور به آرامی کاهش می یابد و به زیر آستانه ۱۰ هزار ابتلای جدید در روز خواهد رسید. در اوج موج دوم بیماری در نوامبر گذشته بیش از ۸۰ هزار ابتلای جدید در این کشور ثبت شد.

گفته می شود دولت اسپانیا فقط اجازه می دهد در جشن های کریسمس، گردهمایی ها فقط به ۶ نفر محدود شوند.

حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از دستگاه تصفیه در اماکن سرپوشیده و برگزاری جشن ها در اماکن سر باز و فضای بیرونی رستوران ها در طرح مهار کرونا در این کشور لحاظ شده است.

در مادرید، مقام های بهداشتی از دولت خواسته اند برنامه آزمایشات جمعی را در روزهای باقی مانده تا کریسمس اجرا کند تا دیدارهای بی خطر مردم در دوران جشن ها امکان پذیر شود.

در آلمان، محدودیت ها در آستانه دوران جشن های سال نو تشدید شده است و قویا از مردم خواسته شده از سفر پرهیز کنند. در اول دسامبر محدودیت گردهمایی های اجتماعی به یکی دو خانواده و تجمع دستکم ۵ نفر کاهش خواهد یافت.

بیشتر خریدهای کریسمس در این کشور لغو شده و مراکز واکسیناسیون در سراسر این کشور ایجاد شده و امید می رود که واکسن ها تا قبل از سال نو مجوز استفاده در این کشور را کسب کنند.

 با وجود خوشبینی ها نسبت به استفاده از واکسن کرونا در برخی کشورهای اروپا سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که استفاده از واکسن به معنای صفر شدن کووید نیست. تدروس آدهانوم مدیر کل این سازمان جهانی روز جمعه گفت سازمان متبوعش نگران این است که پیشرفت ها درباره واکسن باعث این تصور شود که همه گیری به پایان خود رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید