نقشه جدید ترامپ برای بایدن لو رفت

کدخبر: ۳۷۷۶۰۱
ترامپ قصد دارد روز ادای سوگند قانونی توسط جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، آخرین سفر خود با هواپیمای ریاست جمهوری را انجام دهد.
نقشه جدید ترامپ برای بایدن لو رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، وبسایت«آکسیوس» در گزارش جدیدی فاش کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا که به روزهای آخر دوران ریاست جمهوری اش نزدیک می شود قصد دارد در روز انتصاب «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب به شکلی دراماتیک کاخ سفید و قدرت را ترک کند.

بر اساس این گزارش ترامپ قصد دارد آخرین سفر هوایی خود با هواپیمای ریاست جمهوری را به مقصد ایالت «فلوریدا» برای حضور در جمع صدها هوادار خود انجام دهد.

در این گزارش آمده است:« سخنان ترامپ لحظه ای در صفحه تلویزیون ایجاد می کند که حکایت از شکاف دارد:رئیس جمهوری که کارش تمام شده در فرودگاه در جمع بزرگی از هوادارانش سخنرانی  می کند، و رئیس جمهور منتخب نیز در برابر مردمی که فاصله اجتماعی را رعایت می کنند سوگند قانونی یاد می کند.

برخی منابع آگاه نیز به شبکه« ان بی سی نیوز»گفتند که ترامپ برای عدم حضور در مراسم ادای سوگند جو بایدن برنامه ریزی می کند.

این منابع تأکید کردند که وی ایده گردهمایی فلوریدا را برای اعلام کارزار انتخاب دوباره اش در سال 2024 مطرح کرده است.

ترامپ ماه گذشته اعلام کرد که ریاست جمهوری را در صورتی که مجمع الکترال جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کند ترک می کند ولی مدعی شد که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد تقلب گسترده بوده است.وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا قصد دارد بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 کاندید می شود گفت که نمی خواهد از اکنون درباره سال 2024 صحبت کند.

در همین حال،در جدیدترین تحول در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «براد رافن اسپرگر» معاون فرماندار ایالت «جورجیا»ی  آمریکا تأکید کرد که هیچ مدرکی برای وقوع تقلب هدفمند و گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود ندارد.

رافن اسپرگر که خود جمهوریخواه محافظه کار و هوادار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکاست در گفت و گو با شبکه تلویزیونی«ای بی سی نیوز» تصریح کرد که مسئولان ایالت جورجیا هیچ مدرکی پیدا نکرده اند که نشان دهد تلقب هدفمندی صورت گرفته است و بر اساس این مدرک نتایج انتخابات را ابطال کنند.

وی چهارشنبه هفته گذشته نیز گفته بود که مسئولان ایالت جورجیا پس از بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری تغییرات زیادی در آرا ندیدند.

وی اشاره کرد که ترامپ« گمراه شده است» و اطلاعات غلطی به وی درباره عملیات تقلب در ایالت جورجیا داده شده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به فرماندار جورجیا فشار آورده است تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر در این ایالت به سود او تغییر کند.

ترامپ همچنان از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری می کند. او بدون ارائه شواهد مدعی است که پیروزی جو بایدن ناشی از تقلب بوده است.

او هم در تماسی تلفنی و هم در چند پیام توئیتری به «برایان کمپ» فرماندار ایالت، او را ترغیب کرد که با برپایی یک جلسه ویژه مجلس ایالتی به تغییر آرای انتخاباتی به سود او کمک کند. 

رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت:«اگر فرماندار برایان کِمپ یا وزیر امور داخلی ایالت اجازه تصدیق امضاها را بدهند من به راحتی و به سرعت در جورجیا برنده خواهم شد... سوال این است که چرا این دو مقام «جمهوری خواه» همراهی نمی کنند؟.»

 کمپ در توئیتی در واکنش نوشت که او «سه بار به طور علنی خواستار بررسی امضاها» شده است. ترامپ بعد از آن از  کمپ خواست حداقل خواستار برگزاری یک جلسه ویژه مجلس ایالتی شود: «این کاری است که راحت و فورا می توانی انجام بدهی.»

یک منبع آگاه گفت کمپ - که اختیار چنین کاری را ندارد - این درخواست را رد کرده است.

اینها ساعاتی پس از آن بود که ترامپ به همراه همسرش در یک تجمع انتخاباتی در ایالت جورجیا برای حمایت از کاندیداهای جمهوری خواه سنا شرکت کرد. رای گیری برای دو کرسی این ایالت در سنا به دور دوم کشیده شده است. اگر دموکرات ها در دور دوم این رای گیری برنده شوند کنترل سنا را از دست جمهوری خواهان خارج خواهند کرد.

دونالد ترامپ  در گردهمایی تبلیغات انتخاباتی فرماندار جورجیا حضور یافت و برای هواداران خود سخنرانی پرشوری ایراد کرد. او در حقیقت برای حمایت از دو کاندیدای جمهوری خواه مجلس سنا در محل سخنرانی حاضر شده بود اما نطق خود را به تکرار ادعای «پیروزی» در انتخابات اختصاص داد.

برایان کمپ فرماندار کنونی جورجیا کاندیدای حزب جمهوری خواه در انتخابات سنا است.

ترامپ برای چندمین بار بر «تقلب در انتخابات ریاست جمهوری» پافشاری کرد و به هواداران خود گفت که همچنان به تلاش برای به پیروزی رساندن او ادامه دهند.

او به آنها اطمینان داد که سرانجام بار دیگر رئیس جمهور آمریکا خواهد شد.

او همچنین تأکید کرد که حزب دموکرات «آرای انتخابات را ربوده و نتیجه را دستکاری کرده» است.

ترامپ درخواست کرد که آرای انتخاباتی در ایالت جورجیا به طور کامل بازشماری شود.

ترامپ در والدوستای ایالت جورجیا تاکید کرد که از «حق پیروزی» خود دست برنخواهد داشت و به اقدامات قضایی بیشتری، تا بالاترین ارگان‌ های دادگستری، دست خواهد زد.

دونالد ترامپ همچنین با اشاره به نتایج اعلام شده که طبق آن رقیب دموکراتش پیروز انتخابات است، مدعی شد: «خوشحال‌ ترین افراد در حال حاضر در جهان رهبران چین هستند. بعد از آنها رهبران ایران خوشحال ‌ترین اند.» وی سپس ادامه داد که در چهار سال آینده طوری عمل می‌ کند [در مقابل ایران و چین] که تا کنون کسی اینگونه رفتار نکرده است.

وی سپس تاکید کرد که چینی‌ ها می‌ گویند اگر سیاست «اول آمریکا» را کنار بگذارید با شما توافق خواهیم کرد. ترامپ سپس مدعی شد که دموکرات‌ ها این موضوع را قبول کرده ‌اند.

ترامپ با اشاره به اینکه جو بایدن، «جان کری» را نماینده خود در امور آب و هوا کرده است، مدعی شد که نخستین کار او این است که به توافق پاریس برگردد و هزینه بر کشور تحمیل کنید و بعد از آن میلیاردها دلار به ایران می‌دهد در حالیکه اگر من پیروز انتخابات شوم ایران در همان ساعت اول در دفتر من است تا توافق امضا کنیم. وی با این حال بلافاصله افزود: «البته هنوز هم این امکان وجود دارد»

ترامپ گفت: «اگر شکست می‌ خوردم یک بازنده بسیار مهربان می ‌بودم و به فلوریدا می ‌رفتم اما شما نمی ‌توانید هرگز چیزی را آنها دزدیده‌ اند قبول کنید.»

وی درباره کاندیداتوری در انتخابات 2024 گفت: «می‌ خواهیم کاخ سفید را دوباره به دست آوریم. نمی‌ خواهیم تا سال 2024 صبر کنیم. من می ‌خواهم سه هفته دیگر برگردم.»

جورجیا از ایالت های کلیدی در این انتخابات بود و پیروزی بایدن در آنجا با اختلاف حدودا 13 هزار رای به دست آمد. این اولین بار از سال 1992 است که یک دموکرات در این ایالت برنده می شود.

وکلای ترامپ هم اعلام کردند که شکایتی تازه به نهادهای قضایی ارائه داده ‌اند.

تاکنون شکایت ‌های زیادی از سوی وکلای ترامپ در ایالت‌ های «میشیگان، پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا» اقامه شده، اما با موفقیت روبرو نبوده و تغییر محسوسی در نتایج انتخابات ایجاد نکرده‌ اند.

در این ایالت جو بایدن بیش از 12 هزار رای بیشتر از ترامپ کسب کرده است. این نتیجه پیش از این در یک بازشماری مجدد تأیید شده است و اکنون بار دیگر بازشماری صورت می‌ گیرد.

پیشتر «گابریل استرلینگ» از مقام های انتخاباتی ایالت از حزب جمهوری خواه، رئیس جمهور آمریکا را ترغیب کرده بود از ادعاهای تقلب عقب نشینی کند چون باعث تحریک خشونت می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید