روسیه گوشی امنیتی ضد هک می‌سازد

کدخبر: ۳۷۷۶۶۷
مدیرعامل شرکت امنیتی فناوری کسپرسکی روسیه از ساخت گوشی ضد هک با امنیت بسیار بالا برای امور محرمانه خبر داد.
روسیه گوشی امنیتی ضد هک می‌سازد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یوجین کسپرسکی، مدیرعامل شرکت امنیتی فناوری اطلاعات کسپرسکی روسیه گفت این شرکت در تلاش است تا یک تلفن هوشمند ضد هک تولید کند که به شرکت‌ها امکان پردازش داده‌های محرمانه در میان سایر فناوری‌های جدید را بدهد.

 

طبق گفته کسپرسکی این شرکت در حال حاضر یک سیستم عامل برای دستگاه‌های جاسازی شده توسعه داده است و نسخه به اصطلاح اینترنتی آن از قبل آماده عرضه است. گفته می‌شود نسخه گوشی و تبلت‌ها هم در سال ۲۰۲۱ تکمیل می‌شود.

کسپرسکی: هدف ما ساخت گوشی هوشمند غیرقابل هک است

کسپرسکی گفت: وظیفه ما ایجاد یک گوشی امن است که هک کردن آن برای پردازش اطلاعات محرمانه برای کارمندان دولت و شرکت‌ها و همچنین مدیریت زیرساخت‌ها تقریباً غیرممکن است.

مدیر عامل شرکت امنیت سایبری در ادامه رویای خود را برای ساخت آن تشریح کرد: هدف ما این است بتوانیم بین سیستم عامل کسپرسکی و سایر سیستم عامل‌ها - به عنوان مثال سیستم عامل اندروید در حال پرواز جابجا شویم. تصور کنید با کشیدن انگشت، کاربر تلفن را به سیستم عامل ایمن ما سوئیچ می‌کند تا به عنوان مثال توربین نیروگاه را کنترل کند، در این حالت هیچ خدماتی از گوگل پلی یا شبیه آن وجود ندارد.

کسپرسکی گفت گزینه فعلی این شرکت یک تلفن جداگانه با یک سیستم عامل واحد است.

او افزود: به هر حال خواهیم دید که بسیاری از مردم دو تلفن با خود دارند در شرایطی که نیاز به وجود یک تلفن با تغییر سیستم کار باشد؛ که ما کار‌هایی از این قبیل را انجام خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت امنیت سایبری در پاسخ به این سوال که چه نوع نرم افزاری دارد، از ویژگی‌های استاندارد مانند برقراری تماس و ارسال پیام و همچنین نرم افزار‌های اداری، مرورگر و برنامه‌هایی مانند ماشین حساب و تایمر نام برد.

همکاری روسیه و چین برای ساخت گوشی ضد هک 

کسپرسکی در ادامه تصریح کرد: ما هنوز فکر نمی‌کنیم که نوعی اپل استور داشته باشیم، اما مورد مشابهی باید در آینده ظاهر شود. به احتمال زیاد ابتدا خودمان آن را ساخته و سپس در فروشگاه‌های برنامه‌های دیگر طراحی خواهیم کرد. ما درک می‌کنیم که این پروژه بدون یک اکوسیستم بزرگ خاتمه نخواهد یافت، بنابراین به دنبال جذب شرکایی برای این منظور هستیم.

او گفت در حال حاضر با یک تولید کننده گوشی هوشمند چینی توافق شده است و به احتمال زیاد تا پایان سال این محصول بهره برداری خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید