احتمال ادامه راهبرد سازش اعراب با رژیم صهیونیستی از سوی بایدن

کدخبر: ۳۷۷۶۹۷
برخی مشاوران «جو بایدن» مدعی شده‌اند که وی در نظر دارد راهبرد «دونالد ترامپ» برای دستیابی به توافق سازش میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی را ادامه دهد.
احتمال ادامه راهبرد سازش اعراب با رژیم صهیونیستی از سوی بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، با وجود مخالفت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور احتمالی آمریکا با اکثر تصمیمات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور در حوزه سیاست خارجی، برخی مشاوران بایدن گفته‌اند که او در نظر دارد راهبرد ترامپ برای دستیابی به توافق‌ سازش کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی را ادامه دهد.

به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس»، ادامه تلاش‌ها برای دستیابی به چنین توافق‌هایی که به «توافق‌های ابراهیم» معروف هستند به بایدن کمک خواهد کرد تا روابط مثبتی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس داشته باشد.

آکسیوس همچنین نوشت بایدن می‌تواند با دستیابی به توافق‌های بیشتر در این زمینه، نتانیاهو را تحریک کند تا وی گام‌هایی در جهت حفظ «راه‌حل دو دولتی» در قبال فلسطین بردارد. 

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد داشت ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

اما بایدن و مشاورانش مدعی شده‌اند که قاطعانه هرگونه گسترش حاکمیت اسرائیل به سرزمینهای دیگر را رد می‌کنند.

برخی تحلیلگران نوشته‌اند ترامپ برای منصرف کردن نتانیاهو از اشغال کرانه باختری، تلاش کرد به توافق سازش میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی دست یابد.

امارات اولین کشوری بود که دست به عادی‌سازی روابط خود با این رژیم زد.

توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) از سوی رئیس جمهور آمریکا اعلام شد و پس از آن بحرین نیز به این غائله پیوست و دو کشور در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضاء کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید