واکنش فرماندار سابق آمریکایی به ترور شهید فخری‌زاده

کدخبر: ۳۷۷۹۰۶
فرماندار پیشین ایالت مینه‌سوتا در پی اقدام تروریستی علیه شهید محسن فخری‌زاده، گفت که کشورش اقداماتی تحریک‌آمیز علیه ایران انجام می‌دهد.
واکنش فرماندار سابق آمریکایی به ترور شهید فخری‌زاده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جسی ونتورا کارشناس سیاسی و فرماندار سابق ایالت مینه سوتای آمریکا در پی اقدامی تروریستی علیه شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته کشورمان که موجب به شهادت رسیدن او شد، در گفت‌وگویی ویدئویی در این باره گفت: به نظرم ما سعی می کنیم آن ها را تحریک کنیم. ما کاری می کنیم که ایران اقدامی عجولانه انجام دهد،  به اسرائیل حمله کند یا کاری از آن سر بزند تا بتوانیم با آن ها وارد جنگ شویم.  برایم روشن است. 

ونتورا ادامه داد: متوجه نمی شوم آمریکا چرا فکر می کند که می تواند مقامات کشورهای دیگر را ترور کند یا در ترور آن ها مشارکت کند.  بیایید تصور کنیم این اتفاق در آمریکا می افتاد و یک نهاد به اینجا می آمد و یکی از افراد برجسته مان را ترور می کرد و ما هم می‌دانسیتم که آن ها این کار را انجام داده اند.  با آن ها وارد جنگ می شدیم،  نمی شدیم؟ حتما می شدیم. 

این مقام پیشین آمریکایی علاوه بر این گفت: مردم آمریکا متوجه اقدامات کشورشان نمی شوند چون رسانه های ما به آن ها نمی گویند که در دهه ۵۰ ایران یک رئیس جمهور منتخب مردمی داشت که ما مداخله کرده و موجب براندازی‌اش شدیم  و ایرانی‌ها را برای مدتی بیش از ۲۰ سال گرفتار شاه کردیم که یک دیکتاتور بود. این که ایرانی‌ها از ما خوش‌شان نمی‌آید،  دلیل دارد.  آن‌ها حق دارند که از ما خوش‌شان نیاید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید