ایسپا منتشر کرد

اولویت مردم ایران در کرونا نان است یا جان+ نتایج نظرسنجی

کدخبر: ۳۷۸۱۹۲
اقتصاد نیوز: انتخاب مردم ایران بین حفظ جان در برابر کرونا و معیشت در این دوران چیست؟
اولویت مردم ایران در کرونا نان است یا جان+ نتایج نظرسنجی

به گزارش اقتصاد نیوز با شیوع کرونا پرسش اساسی این است که با هدف حفظ جان،فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی کسب و کار ها اجرا شود یا برای کسب معیشت سخت گیری کمتری در دوران پاندمی صورت گیرد؟

مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران،این سئوال از شهروندان بالای 18 سال تهرانی پرسیده است. در این سئوال پرسیده شده «در حال حاضر بیشتر مشکلات اقتصادی شما را نگران می کند یا بیماری کرونا؟» نتایج نشان می دهد، 52% از شهروندان مشکلات اقتصادی و معیشتی و در مقابل 48% بیماری #کرونا را باعث نگرانی می دانند.

 زنان در دوگانه معیشت و سلامت، بیشتر نگران بیماری کرونا (56% درصد در مقابل 44%) هستند. در مقابل مردان بیشتر نگران معیشت و مشکلات اقتصادی هستند (60.4% در مقابل 39.6%). با افزایش سن بیشتر نگرانی به سمت بیماری کرونا میل پیدا می کند و از شدت نگرانی از مشکلات اقتصادی کاسته می شود. 36.3% از جوانان (18 تا 29 سال) نگران بیماری کرونا هستند. این رقم در بین افراد (30 تا 49 سال) 44.2% و در بین افراد بالای 50 سال 62.8% است. 

 موج هشتم نظرسنجی درخصوص ابعاد شیوع ویروس کرونا در تهران به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری_تهران توسط ایسپا به صورت مصاحبه تلفنی، با جامعه آماری شهروندان بالای 18 سال شهر تهران و اندازه نمونه 1077، اجرا شده است.

 

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید