پسر بایدن تحت بازرسی اف‌بی‌ای قرار گرفت

کدخبر: ۳۷۸۲۱۷
«هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروز احتمالی این انتخابات، بامداد پنجشنبه از تحقیقات پلیس فدرال درباره خودش خبر داد.
پسر بایدن تحت بازرسی اف‌بی‌ای قرار گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هانتر بایدن در پیامی ویدئویی، با بیان اینکه دفتر دادستانی آمریکا در ایالت «دِلاوِر» دستور بازرسی اف‌بی‌آی از مدارک مالیاتی وی را صادر کرده، گفت:‌ «من این موضوع را بسیار جدی می‌گیرم ولی مطمئنم که بررسی حرفه‌ای و واقع‌گرایانه این مسائل اثبات خواهد که من کارهای خود را قانونی و به درستی انجام داده‌ام».

روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» اخیراً در مطلبی گزارش کرده بود ایمیل‌هایی که «رودی جولیانی» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» از لپ تاپی شکسته که در یک تعمیرگاه لوازم رایانه‌ای رها شده بود و بعد به دست اف‌بی‌آی کشف و ضبط شد، علیه بایدن‌ها به دست آورده و در اختیار این روزنامه قرار داده است.

 وکیل ترامپ گفته بزودی اسناد دیگری را هم از روی لپ تاپ مذکور علیه جو بایدن و «هانتر بایدن»‌ پسرش منتشر خواهد کرد. نیویورک پست اما گفته نمی‌تواند تأیید کند این رایانه به پسر بایدن تعلق دارد.

بر این اساس، هانتر بایدن در سال ۲۰۱۵ وقتی به هیأت مدیره شرکت انرژی اوکراینی Burisma می‌پیوندد، پدرش را که معاون اوباما بود، به یکی از مدیران ارشد این شرکت معرفی می‌کند. هانتر با موفقیت از نفوذ پدرش استفاده کرد تا مقامات دولت اوکراین را برای اخراج یک دادستان که درباره این شرکت تحقیق می‌کرد، تحت فشار قرار دهد. در این گزارش همچنین تصاویری از هانتر بایدن در حال کشیدن مواد مخدر منتشر شده است. 

کارزار انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از بررسی برنامه‌های رسمی بایدن در آن زمان، مشخص شد که چنین جلسه‌ای میان وی و مدیر اوکراینی برگزار نشده است. نمایندگان نامزد حزب دموکرات بار دیگر تاکید کردند بایدن در اجرای سیاست خارجی آمریکا در اوکراین مرتکب هیچ اشتباهی نشده است. هنوز هیچ رسانه خبری دیگری هم صحت این ایمیل‌ها را تایید نکرده است.

جولیانی همچنین چندی پیش مدعی شد که لپ‌تاپ ادعایی متعلق به هانتر بایدن محتوی تصاویر جنسی مربوط به کودکان بوده است. او با نشان دادن عکسی از یک متن مدعی شد هانتر بایدن در یک پیام با پدرش درباره رابطه‌ای که با یک کودک ۱۴ ساله داشته صحبت کرده است.

جو بایدن اما مدعی است اسناد منتشر شده علیه پسرش، از کارزار نشر اطلاعات نادرست توسط روسیه و کاخ سفید سرچشمه می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید