آمریکا، فیسبوک را به انحصارطلبی متهم کرد

کدخبر: ۳۷۸۲۷۸
«کمیسیون فدرال تجارت» آمریکا و ائتلافی متشکل از ۴۸ دادستان ایالتی این کشور از شبکه اجتماعی اینترنتی «فیسبوک» به دلیل انحصارطلبی شکایت کردند.
آمریکا، فیسبوک را به انحصارطلبی متهم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نشریه «ال پائیس» اعلام کرد، کمیسیون فدرال تجارت (FTC) و ائتلافی متشکل از ۴۸ دادستان ایالتی آمریکا دیروز (چهارشنبه) با متهم کردن فیسبوک به فعالیت انحصاری و ضدرقابتی از این شرکت شکایت کردند.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا پیشتر با متهم کردن این غول شبکه‌های اجتماعی به ایجاد اختلال در فرآیند رقابت و نقض قوانین «آنتی تراست» (ضد انحصار) از طریق ادغام شرکت‌ها و کنترل اطلاعات، از طرح دادخواست علیه فیسبوک خبر داده بود.   

یکی از اصلی‌ترین دلایل گمانه‌زنی‌ها در مورد شکایت 48 ایالت آمریکا از فیسبوک تلاش این شرکت برای خرید شرکت‌های کوچکتر با بهایی گزاف به منظور نابودی کسب و کارهای دیگران است. این اتفاق دستکم دو بار با خرید شبکه «اینستاگرام» در سال ۲۰۱۲ و «واتس اپ» در سال ۲۰۱۴ رخ داده است.

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل و موسس فیسبوک پیشتر در جلسه‌ای در کنگره آمریکا از ایده خرید شرکت‌های کوچک دفاع کرده و آن را در راستای توانمندسازی این شرکت‌ها خوانده بود.

فیسبوک با پرونده‌های قضایی متعددی در آمریکا روبرو است که می‌تواند این شرکت را مجبور به فروش اینستاگرام و واتس اپ کند.

منتقدان می‌گویند که فیسبوک با اقدامات ضدرقابتی توانست اینستاگرام و واتس اپ را به تملک خود درآورد.

به نوشته ال پائیس، انتظار می‌رود روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی علیه شرکت فیسبوک نبرد حقوقی طاقت‌فرسا و طولانی مدتی در پیش داشته باشد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید