جزییات قطع درخت در دانشگاه تهران

کدخبر: ۳۷۸۳۲۶
اقتصادنیوز : اقتصادنیوز : به تازگی تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که از قطع تعدادی درخت در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج حکایت دارد. شهرداری کرج معتقد است این موضوع در صورت تأیید منجر به تشدید مجازات متخلفان خواهد شد اما دانشگاه تهران اعلام کرده که این کار سال گذشته با دلیل موجه و با مجوز انجام شده است.
جزییات قطع درخت در دانشگاه تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،پیمان بضاعتی‌پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج  گفت: پردیس کشاورزی ادعا می‌کند که این درخت‌ها بر اثر وقوع طوفان سقوط کرده و با کسب مجوز از سوی سازمان جهاد کشاورزی درخت‌های سقوط کرده جمع‌آوری شده است.

بضاعتی‌پور افزود: طبق ماده ۷ اصلاحیه قانون حفظ و گسترش فضای سبز هر گونه مجوز برای جابجایی و قطع درخت داخل و حتی در حریم شهری باید از شهرداری درخواست شود.

این مسئول ادامه داد: اخیراً دانشگاه به کارشناسان سازمان سیما و منظر اجازه ورود به دانشگاه نداده است به همین دلیل ما از دادستان درخواست ورود کرده‌ایم و دادستان حکم را صادر کرده تا پس از بازدید، برای اخذ خسارت علیه متولیان شکایت  کیفری و حقوقی طرح کنیم.

وی افزود: اینکه دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی که مدعی جنگل‌ها و مراتع است خودش درخت قطع کند جای سوال دارد و همین موضوع باعث تشدید مجازات خواهد شد چون خود این دانشگاه متولی حفظ، گسترش و آموزش در این زمینه است.

این مسئول در خصوص زمان و تعداد درختانی که قطع شده است هم گفت: ما هنوز اجازه ورود برای برآورد تعداد درخت‌های قطع شده را پیدا نکرده‌ایم ولی روز شنبه با آماده شدن حکم دادستانی با حضور مأمور وارد دانشگاه خواهیم شد تا تعداد درخت‌های قطع شده را شمارش کنیم.

پردیس کشاورزی دانشگاه تهران: درخت‌ها سال گذشته و با مجوز شهرداری قطع شد

سیدعلی محمد سیدمیرزایی مدیر روابط عمومی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در خصوص این موضوع به ایسنا،گفت: درخت‌هایی که قطع شده مربوط به جنگل «سرو سیمین» دانشگاه بوده و این موضوع مربوط به سال گذشته است.

سیدمیرزایی افزود: سال گذشته بر اثر طوفان شدیدی که در کرج رخ داد تعدادی از درخت‌های پردیس کشاورزی دچار شکستگی شد و تعدادی نیز از ریشه در آمد به همین دلیل نیاز بود برای جلوگیری از سقوط درخت‌های کج شده اقدامی صورت بگیرد. بر همین اساس پس از ارزیابی کارشناس و با دریافت مجوز سازمان زیباسازی این درخت‌ها قطع شد تا از بروز حادثه بر اثر سقوط درخت جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه همان موقع زیباسازی در جریان این موضوع بود گفت: تصاویری که منتشر شده مربوط به درخت‌هایی است که همان زمان قطع شد و امسال اصلاً قطع درخت نداشته‌ایم.

سیدمیرزایی ادامه داد: ما همان موقع از وضعیت درختان پس از وقوع طوفان عکس و فیلم تهیه کرده‌ایم و در اسرع وقت این مستندات به همراه مجوزی که برای قطع و جمع‌آوری درخت‌های آسیب دیده دریافت کرده‌ایم را در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: پردیس کشاورزی با مدیریت شهری تعاملی قوی دارد و در جلسات مربوط به فضای سبز در موضع توسعه فضای سبز هستیم.

این مسئول در پایان با بیان اینکه جنگل سرو سیمین برای پردیس کشاورزی اعتبار علمی دارد و حادثه‌ای که بر اثر طوفان برای درخت‌های این بخش از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی رخ داد به اعتبار علمی دانشگاه ضربه زد، گفت: به همین دلیل همان زمان و بلافاصله پس از حادثه احیا و جایگزین کردن درخت‌های جمع‌آوری شده مصوب شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید