دردسر جدید برای همسر پمپئو؛ متهم شدن به انجام سفر بدون کسب تاییدیه‌های لازم

کدخبر: ۳۷۸۶۲۰
نهاد بازرسی وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی "سوزان پامپئو" همسر مایک پامپئو را متهم کرد به اینکه در موارد متعدد بدون کسب گواهی‌های لازم و مناسب، سفر انجام داده است.
دردسر جدید برای همسر پمپئو؛ متهم شدن به انجام سفر بدون کسب تاییدیه‌های لازم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، تحقیقات درخصوص این پرونده با شکایت یک عامل افشاگر در اکتبر ۲۰۱۹ به جریان افتاد اما مناقشه بزرگتری پیرامون نقش سوزان پمپئو و تلاشهای وزیر امور خارجه آمریکا برای مختل کردن تحقیقات بازرس کل این وزارتخانه وجود دارد.

استفن آکارد و متیون کلیموو، دو بازرس کل موقت خودشان را از بررسی پرونده سفرهای سوزان پمپئو کنار کشیدند و این گزارش از سوی دیانا شاو، معاون بازرس کل که بعدا در پی تغییرات در دفتر بازرس کل مسئولیت تحقیقات را بر عهده گرفت، تکمیل شد.

پمپئو پیش از این برکناری استیو لینیک، بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا در ماه مه را مهندسی کرد که منجر به راه افتادن تحقیقات دموکراتهای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا بر سر مساله تلافی جویی سیاسی و تلاش برای بلوکه کردن تحقیقات درباره کارهای همسر پامپئو در وزارتخانه شد.

حساسیت در مورد نقش سوزان پامپئو در وزارت خارجه آمریکا باعث بالا گرفتن انتقادها از اینکه خانواده آنها با هزینه کردن از پول مالیات دهندگان آمریکایی در حال زمینه سازی برای بلندپروازی‌های سیاسی آینده خود هستند، شده است. پمپئو که قبلا قانونگذار ایالت کانزاس بوده به عنوان یک نامزد بالقوه ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۴ در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس گزارش مذکور که روز پنجشنبه منتشر شد، هشت سفر سوزان پمپئو همراه با وزیر خارجه آمریکا به خارج در فاصله آوریل ۲۰۱۸ تا آوریل ۲۰۲۰ از سوی مقامهای وزارت خارجه با لفظ "سفر به عنوان نماینده" تعیین شده که به این ترتیب پمپئو را ملزم به بازپرداخت هزینه‌های این سفرها نمی‌سازد.

اما این گزارش متذکر شده که سوزان پمپئو در کسب تاییدیه کتبی برای شش تا از این هشت سفر، کوتاهی کرده و چهار تا از آنها نیز با تایید شفاهی برایان بولاتائو، معاون مدیریت وزیر امور خارجه صورت گرفته و دست کم دو تا از این سفرها هیچ تاییدیه‌ای نداشته‌اند.

بولاتائو که مه ۲۰۱۹ توسط سنا برای این سمت تایید شد یک هم‌پیمان نزدیک خانواده پمپئو است. پمپئو قبلا او را "یکی از بهترین دوستانش در کل جهان" توصیف کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید