برنامه‌های بایدن برای ضدعفونی کاخ سفید پس از ترک ترامپ

کدخبر: ۳۷۸۶۲۱
رئیس جمهوری منتخب آمریکا قصد دارد تا کاخ سفید را پس از ترک ترامپ از آن به دقت ضدعفونی کند.
برنامه‌های بایدن برای ضدعفونی کاخ سفید پس از ترک ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در بخشی از روند انتقال، استراتژیی دارد که بر اساس آن تمامی کاخ سفید پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از آن به دقت تمیز و ضد عفونی می‌شود تا از ابتلای خودش و تیمش به ویروس کرونا جلوگیری به عمل آورد.

بنابر گزارش پایگاه خبری پولیتیکو، این پروتکل پاکسازی در حالی مطرح شده که بایدن برنامه واکنش خود را برای مقابله با ویروس کرونا به عنوان بخشی از روند انتقالش به کاخ سفید قرار داده است که شامل استفاده از ماسک در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری تا تست مجانی کووید-۱۹ می‌شود.

رویکرد بایدن با استراتژی کنونی ترامپ متفاوت است. بر اساس این برنامه‌ها، اکثریت گروه رئیس جمهوری منتخب آمریکا نخست دورکاری خواهند داشت و بایدن تنها از مقام‌های ارشد خود در محل کاخ سفید بهره مند خواهد شد.

اما پیش از حضور بایدن در کاخ سفید تمامی جوانب و گوشه و کنارهای این کاخ به دقت مورد بررسی و ضدعفونی قرار می‌گیرد تا از ابتلای بایدن و اعضای گروهش به این ویروس همه‌گیر جلوگیری شود تا از آن فضاحتی که ترامپ و تیمش به آن گرفتار شدند در عین اینکه مدعی‌اند این پاندمی تحت کنترل و مدیریت است، اجتناب شود.

یکی از سخنگوهای اداره سرویس‌های عمومی گفته که تیم این آژانس چند ساعت پس از ترک ترامپ و ورود بایدن به کاخ سفید شرق و غرب آن را مورد بررسی قرار می‌دهند تا مطمئن شوند که این ویروس در هیچ سطحی وجود نداشته باشد.

پاکسازی شامل گندزدایی و ضدعفونی تمامی مبلمان، دستگیره‌ها، کلیدها و پریزها،‌ نرده پله‌ها و همچنین استخدام یک مقاطعه کار خصوصی برای انجام خدمات ضدعفونی کنندگی به منظور پاکسازی جریان هوا از هرگونه قطرات ویروس است.

نیکول لوری، یکی از مقام‌های سابق اداره بهداشت و خدمات انسانی دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و همچنین مشاور بایدن در مقابله با ویروس کرونا گفت: این دقیقا با آنچه شما می‌بینید، کاملا متفاوت خواهد بود.

پروتکل‌های ایمنی که بایدن و تیمش اجرایی کرده‌اند، مورد بازبینی قرار می‌گیرد و هر دو هفته ارزیابی می‌شوند.

بایدن روز سه شنبه گفته بود:‌ ما باید در کنار هم باشیم. ما در یک زمستان سرد و تاریک هستیم. اگر اوضاع را بهتر نکنیم، ممکن است بدتر شود. ما خیلی سریع به این گرفتاری دچار نشدیم پس بهبود اوضاع، زمانبر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید