بازگردانده شدن ۱۲ سایت نظامی به کره جنوبی از سوی آمریکا

کدخبر: ۳۷۸۶۹۱
ارتش آمریکا با بازگرداندن ۱۲ سایت نظامی به کره جنوبی شامل تعدادی در مرکز سئول موافقت کرد و راه را برای پروژه‌های ساختمانی غیرنظامی پس از چندین سال چانه‌زنی بر سر این مساله هموار کرد.
بازگردانده شدن ۱۲ سایت نظامی به کره جنوبی از سوی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، نیروهای آمریکایی از جنگ دو کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ در کره جنوبی هستند اما در سال‌های اخیر، دو کشور بر سر هزینه حضور و ابقای ۲۸ هزار و ۵۰۰ پرسنل آمریکایی در چند پایگاه مختلف مناقشه داشته‌اند.

۱۲ سایت نظامی در میان ۸۰ سایتی است که نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی در ۲۰۰۲ موافقت کرده بودند تا کنترل آنها را برای توسعه مجدد آنها به سئول بسپارند اما این روند به دلیل چانه‌زنی‌ها بر سر هزینه‌های دفاعی به تاخیر افتاد.

آژانس‌های دولتی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کردند، دو طرف در نهایت برنامه انتقال کنترل را برای ۱۲ سایت نظامی با شرط ادامه گفتگوها درباره هزینه‌ها نهایی کردند.

"چویی چانگ-وون"، معاون وزیر هماهنگ کننده سیاست‌های دولت کره جنوبی گفت: ما با توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی در جوامع ناشی از تاخیر و درخواست آنها برای بازگشت سریع، به این تصمیم جامع رسیدیم.

ساکنان در برخی از مناطق چندین سال است که برای بازگشت این سایت‌ها برای استفاده غیرنظامی اعتراض کرده و می‌گویند،‌ تاسیسات آمریکایی توسعه این مناطق را تحت شعاع قرار داده و نرخ ملک را تضعیف کرده‌اند.

در میان ۱۲ سایت، شش باب در سئول، پایتخت از جمله دو مورد در "پادگان یونگسان" واقع است که محل استقرار مقر نیروهای آمریکایی درکره جنوبی بود تا اینکه آنها را در ۲۰۱۸ به "کمپ هامفریز" در جنوب سئول منتقل کردند.

دولت سئول قصد دارد تا این سایت‌ها را نوسازی کرده و تاسیسات تجاری و مسکونی را برای کمک به توقف نوسان نرخ آپارتمان‌های منطقه بسازد.

وزارت بهداشت کره جنوبی و مقام‌های دولتی سئول نیز در حال بررسی برنامه‌ای برای ساخت یک بیمارستان تخصصی مخصوص بیماری‌های عفونی در یکی از سایت‌های مستقر در پایتخت هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید