احتمال لزوم استفاده از ماسک حتی بعد از واکسیناسیون کرونا

کدخبر: ۳۷۸۹۱۸
مشاور ارشد علمی دولت انگلیس گفت: استفاده از ماسک ممکن است همچنان تا زمستانِ آینده لازم باشد زیرا بعید است به این زودی‌ها زندگی به روال عادی برگردد.
احتمال لزوم استفاده از ماسک حتی بعد از واکسیناسیون کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، "پاتریک والانس" این هشدار را همزمان با آغاز واکسیناسیون کرونا با واکسن فایزر/بیون‌تک در انگلیس اعلام کرده است.

اگرچه او اذعان دارد که آغاز واکسیناسیون یک اتفاق فرخنده است اما در مصاحبه با "اسکای نیوز" همچنان از مردم می‌خواهد که مراقب باشند.

او گفت: ممکن است در زمستان آینده حتی پس از انجام واکسیناسیون به اقدامات احتیاطی مانند پوشیدن ماسک نیاز داشته باشیم زیرا هنوز نمی‌دانیم که واکسن در جلوگیری از انتقال ویروس چقدر کارآمد است.

دلیل این امر این است که هنوز مشخص نیست آیا افراد واکسینه شده که بیشتر آنها از این بیماری در امان هستند ممکن است همچنان ناقل ویروس به کسانی باشند که واکسن را دریافت نکرده‌اند؟

مشاور دولت همچنین با اشاره به مدت زمان اجرای برنامه واکسیناسیون گفت: زمان زیادی طول خواهد کشید تا همه افرادِ در معرض خطر و کسانی که دسترسی به آنها دشوار است، واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: بسیار مهم است که متوجه باشیم این تازه آغاز کار است و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا واکسیناسیون گسترده‌ انجام شود.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وی افزود: بنابراین تا بهار دو سال بعد بعید است که اوضاع به حالت عادی بازگردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید