تعویق اجلاس تجاری ایران و اروپا پس از اعدام زم

کدخبر: ۳۷۸۹۶۱
اقتصاد نیوز:اجلاس سه روزه تجاری اروپا و ایران در پی واکنش مداخله جویانه سفرای کشورهای غربی به اعدام «روح‌الله زم» مؤسس و گرداننده آمدنیوز، به تعویق افتاد .
تعویق اجلاس تجاری ایران و اروپا پس از اعدام زم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، این اجلاس قرار بود از روز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ به مدت سه روز با حضور وزیر امور خارجه کشورمان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سفرا و دیپلمات‌های ارشد کشورهای غربی، سازمان‌ها، نهادهای تجاری، فعالان اقتصادی، اندیشمندان و اصحاب رسانه بصورت برخط (آنلاین) برگزار شود.

با این حال کمیته اجرایی این اجلاس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ناگزیر به اتخاذ تصمیم «استثنایی» شده تا کنفرانس را به تعویق بیندازد.

در این بیانیه با اشاره به این‌که بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از ۴۰ کشور برای شرکت در این اجلاس ثبت نام کرده بودند، آمده است که جوامع تجاری اروپایی و ایرانی همچنان ظرفیت‌های قابل توجه و ارزشمندی را در مناسبات اقتصادی با یکدیگر می‌بینند.

بیانیه یادشده خاطر نشان می‌کند که سیاست‌گذاران اروپایی و ایرانی به تعاملات لازم برای دست یابی به شرایط مناسب در راستای دیپلماسی اقتصادی ادامه داده و مشتاقانه منتظر برگزاری کنفرانسی در آینده نزدیک خواهند بود.

"اسفندیار باتمانقلیچ" بنیانگذار رسانه بورس و بازار و از برگزار کنندگان اصلی این اجلاس، علت لغو را به بیانیه سفارت فرانسه در ایران نسبت داد.

 سفارت فرانسه در ایران ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر این کشور مانند دیگر همتایان آلمانی، اتریشی، ایتالیایی در اجلاس تجاری اروپا و ایران شرکت نخواهند کرد.

در همین حال سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از ابلاغ مراتب اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایتگرایانه اتحادیه اروپا از عنصر شناخته شده تروریستی در احضار سفرای آلمان و فرانسه خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید