همصدایی تیم بایدن با اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران

کدخبر: ۳۷۸۹۶۶
اقتصاد نیوز:جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا در توییتی با طرح ادعاهایی علیه فرایند دادرسی روح الله زم از اعدام او انتقاد کرد.
همصدایی تیم بایدن با اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران

به گزارش اقتصاد نیوز،او با دفاع از مواضع اروپایی ها علیه جمهوری اسلامی نوشت:ما یکصدا به شرکای خود خواهیم پیوست.او چند روز پیش نیز علیه چین در رابطه با هنگ کنگ توئیت زد.

انتقادهای طرف غربی در شرایطی مطرح می شود سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از ابلاغ مراتب اعتراض شدید ایران به بیانیه حمایتگرایانه اتحادیه اروپا از عنصر شناخته شده تروریستی در احضار سفرای آلمان و فرانسه خبر داد.

وی گفت: در دیدارهای برگزار شده، مدیر کل اروپای وزارت خارجه مراتب اعتراض شدید و صریح جمهوری اسلامی ایران به بیانیه‌های اتحادیه اروپا و دو کشور اروپایی در حمایت از عنصر شناخته شده تروریستی و حمایت‌های مالی و معنوی برخی‌ کشورهای اروپایی از عناصر و گروههای تروریستی که بطور مشخص اقدامات مجرمانه امنیتی را در همکاری با سرویس‌های جاسوسی غربی و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران مرتکب شده و خود نیز به صراحت بدانها اقرار کرده اند، را به آنها ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: در این دو دیدار مدیرکل اروپای وزارت خارجه به سفرای آلمان و فرانسه یادآور شد با کدامین استاندارد، تعلیم ساخت بمب‌های آتش‌زا، برنامه‌ریزی برای درگیری‌های خیابانی، همکاری با دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی با هدف براندازی ساختار سیاسی ایران و معاونت در اقدامات مجرمانه مسلحانه، ژورنالیسم نام دارد؟ و یا بر اساس کدام‌ تعریف یک ژورنالیست تحت رصد، حفاظت و در همکاری با سازمان امنیت داخلی فرانسه و در ارتباط نزدیک با موساد قرار میگیرد، مبادرت به جمع‌آوری گسترده اطلاعات حساس ملی از جمله نظامی نموده و آنها را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای خاص قرار می‌دهد؟ کما اینکه برغم آگاهی مقامات فرانسوی از فعالیتها و تحرکات ضد ایرانی روح الله زم، سخنگوی وزارت امور خارجۀ فرانسه پیش از این تایید کرده بود که از آزادی کامل در تحرکات خود برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: جای بسی شرم است که برخی کشورهای اروپایی سالهاست مامن تروریست‌ها از گروهک منافقین گرفته تا جنایتکاران الاحوازیه شده‌اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید