طرح پولیساریو برای مقابله با تصمیم ترامپ درباره صحرای غربی

کدخبر: ۳۷۹۱۲۳
به دنبال تصمیم واشنگتن در به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی، جبهه پولیساریو از طرح خود برای مقابله با این تصمیم خبر داد.
طرح پولیساریو برای مقابله با تصمیم ترامپ درباره صحرای غربی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، عبدالله لحبیب، رئیس کمیته دفاع و امنیت دبیرخانه جبهه پولیساریو در سخنانی به طرح این جبهه برای مقابله با به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر منطقه صحرای غربی توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد.

لحبیب در این باره گفت: اقدام رئیس جمهوری که دوره ریاست جمهوری‌اش به پایان رسیده و باید کاخ سفید را تحویل دهد، هیچ تأثیری ندارد و ماهیت قانونی منطقه صحرای غربی را تغییر نمی‌دهد.

وی درباره مقابله جبهه پولیساریو با این اقدام نیز تصریح کرد: ما در آینده فعالیت‌های نظامی، سیاسی و دیپلماتیک‌مان را گسترش می‌دهیم و جامعه بین‌الملل را مسؤول تحمیل و احترام به قطعنامه‌ها و قانون بین‌المللی می‌دانیم.

لحبیب ادامه داد: همچنین جامعه بین‌الملل مسؤول ممانعت از در پیش گرفتن سیاست یک بام و دو هوا به منظور دور کردن منطقه از ویرانی‌های جنگ و تروریسم است و جامعه بین‌الملل باید این اقدام ترامپ را محکوم کند.

وی همچنین درباره احتمال درگیری همه جانبه با دولت مراکش نیز تأکید کرد: مطمئناً عملیات نظامی ما به معنای رویارویی همه جانبه نیست؛ چراکه این کار معمولاً بین دو ارتش کلاسیک صورت می‌گیرد. ما از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۱ یک تجربه طولانی در جنگ داریم که طی آن چندین روش و تاکتیک جنگی، از جمله جنگ چریکی، جنگ و گریز و جنگ فرسایشی را انجام دادیم.

ترامپ اخیراً در توییتی در پی عادی سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی نوشت که ایالات متحده حاکمیت مراکش را بر منطقه صحرای غربی به رسمیت می‌شناسد؛ جایی که مراکش دهه‌ها با جبهه پولیساریو بر سر آن اختلاف دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید