پمپئو عامل حمله سایبری به نهادهای امنیتی آمریکا را اعلام کرد

کدخبر: ۳۷۹۳۱۷
وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، عاملان کره شمالی دائما در تلاش هستند تا سرورهای آمریکا را هک کنند و اطلاعات محرمانه را بدست آورند و می‌توان گفت که در زمینه امنیت سایبری کره شمالی و چین تهدید جدی‌تری نسبت به روسیه برای آمریکا محسوب می‌شوند.
پمپئو عامل حمله سایبری به نهادهای امنیتی آمریکا را اعلام کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه رادیویی "برایتبارت نیوز" گفت: این یک نبرد و تلاش مداوم برای حفظ امنیت سیستم‌هایمان است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وی افزود: آمریکا با تهدیدات مشابهی از سوی عاملان روسی و چینی نیز مواجه است.

پمپئو اظهار داشت: نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم جز اینکه روس‌ها نیز دائما در تلاشند تا سرورهای آمریکا نه تنها سرورهای مربوط به آژانس‌های دولتی بلکه سرورهای مربوط به تمامی کسب و کارها را هک کنند. ما حتی شاهد تلاش‌های جدی‌تر و بزرگ‌تر در این زمینه از سوی حزب کمونیست چین و کره شمالی هستیم.

وی تاکید کرد: اطمینان دارم که دولت آمریکا اطلاعات محرمانه ما را از دستان این عاملان بد حفظ خواهد کرد.

آمریکا تنها امسال چندین هشدار علیه فعالیت‌های هکرهای کره شمالی منتشر کرد که اکثر تلاش‌های آنها بانک‌ها یا شبکه‌های مالی بین‌المللی را برای سرقت پول هدف گرفته بود.

"جان دیمرز"، معاون دادستان کل امریکا در امور امنیت ملی پیش‌تر گفته بود، تلاش‌های کره شمالی برای سرقت پول از طریق هک کردن این کشور را از دیگر کشورها همچون چین و روسیه "منحصر به فرد" می‌سازد.

وی افزود: این اقدام رفتاری نیست که ما تنها از سوی چین یا روسیه شاهد آن باشیم. کره شمالی در این زمینه منحصر به فرد است.

گفته می‌شود که پیونگ‌یانگ بیش از ۶۰۰۰ هکر آموزش‌دیده دارد که اکثر آنها در کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه مستقر هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید