پذیرش بایدن از سوی مقام‌های ارشد جمهوریخواه به عنوان رئیس جمهور منتخب

کدخبر: ۳۷۹۳۲۴
تعدادی از سناتورهای ارشد آمریکایی رسما روز دوشنبه جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب پذیرفتند.
پذیرش بایدن از سوی مقام‌های ارشد جمهوریخواه به عنوان رئیس جمهور منتخب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رویترز اعلام کرد، پس از تایید رسمی پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 توسط کالج الکترال، تعدادی از سناتورهای ارشد جمهوریخواه نیز وی را به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده به رسمیت شناختند.

بر اساس این گزارش، سناتورهای جمهوریخواه همچنین با ایده ابطال و تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 در کنگره مخالفت کرده‌اند.

با این حال هنوز تعداد کمی از وفاداران و حامیان ترامپ قصد دارند آخرین تلاش خود را برای به چالش کشیدن نتایج این انتخابات جنجالی انجام دهند. ولی در کل به نظر می رسد تعداد زیادی از جمهوریخواهان آماده هستند تا بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب قبول کنند و ادعاهای ترامپ درباره پیروزی در انتخابات و وقوع تقلب گسترده را رد خواهند کرد.

جان تون فرد شماره دو جمهوریخواهان در مجلس سنا گفت: نمایندگان این حق را دارند تا آرا الکترال را به چالش بکشند ولی با توجه به اینکه بایدن از مرز 270 رای الکترال عبور کرده است، به نظر من او رئیس جمهور منتخب ایالات متحده است.

یک نامزد ریاست جمهوری برای راهیابی به کاخ سفید به حداقل 270 رای الکترال نیاز دارد. پس از نشست کالج الکترال مشخص شد که بایدن پیروز نهایی انتخابات است و 20 ژانویه رسما به قدرت خواهد رسید.

سایر سناتورهای جمهوریخواه که تاکنون رسما بایدن را به عنوان رئیس جمهور آمریکا به رسمیت شناخته اند شامل لیندسی گراهام متحد نزدیک ترامپ در کارولینای جنوبی، راب پورتمن، روی بلانت فرد شماره 4 مجلس سنا و شیلی مور کاپیتو هستند.

تون در ادامه افزود: هر تلاشی برای ابطال و تغییر نتیجه انتخابات در کنگره احتمالا با حمایت ناچیزی روبرو خواهد شد.

کنگره قرار است 6 ژانویه آرا کالج الکترال را مجددا شمارش کند. جان کورنین سناتور باسابقه جمهوریخواه نیز گفت: به نظر من چنین تلاشی برای ابطال و تغییر نتیجه انتخابات از سوی کنگره، یک اشتباه بد خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید