درخواست مساعدت برای برقراری خط هوایی مستقیم ایران با آستراخان

کدخبر: ۳۷۹۳۹۵
​اقتصادنیوز :‌سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه با ایگور بابوشکین، استاندار آستراخان دیدار و گفت‌وگو کرد .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، طرفین در این دیدار در مورد چشم‌انداز گسترش همکاری‌ها در حوزه تجارت، کشاورزی، آموزش، فرهنگ و گردشگری تبادل نظر کردند.

استاندار استاراخان اظهار کرد : ایران یکی از شرکای استراتژیک ما محسوب می شود. بیش از هشتاد درصد  بارهای عبور کننده از گذرگاه حمل و نقل آبی آستراخان، راهی ایران می شود. در دوره ژانویه تا سپتامبر امسال حجم مبادلات به حدود 2 میلیون تن بالغ شده است.

وی همچنین تأکید کرد که استان آستراخان تعامل نزدیکی با بسیاری از استان های ایران به ویژه گیلان و مازندران دارد. علاوه بر این، در این استان بیش از 170 شرکت با سرمایه ایرانی مشغول فعالیت هستند.

استاندار آستراخان همچنین  پیشنهاد استفاده از امکان خط کانتینری خزری بین آستراخان و ایران را مطرح کرد. این خط در اوایل دسامبر به شکل آزمایشی کار خود را آغاز کرده  است.

رئیس منطقه افزود: این گام اول در برقراری حمل و نقل کانتینری منظم در دریای خزر است که در گذشته عدم وجود آن مانع از توسعه کریدور «شمال-جنوب» بوده است .

مهدی آکوچکیان سرکنسول ایران در آستراخان نیز در این ملاقات  اظهار کرد : مسئولان ایرانی  نیز از بسیاری از محورهای همکاری بیان شده توسط استاندار حمایت می کنند و تجار ایرانی دائماً امکان اجرای پروژه هایی در حوزه زراعت و دامپروری در استان آستراخان را مورد بررسی قرار می دهند.

 سرکنسول برای برقراری خط هوایی مستقیم ایران با آستراخان خواستار مساعدت آقای ایگور بابوشکین شد.

 آکوچکیان همچنین گفت: «روابط ما در عرصه سیاسی و منطقه ای و همچنین همکاری های در حوزه های مختلف  در بالاترین سطح قرار دارد و این به نفع هر دو طرف است که روابط اقتصادی را نیز به همین حد برسانیم. به کمک و مشارکت شما در همه این موضوعات امیدواریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید