تاکسی هوایی در آسمان تهران پرواز می کند ؟

کدخبر: ۳۷۹۳۹۳
​اقتصادنیوز :‌رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت تجربه تاکسی هوایی اگر به راهکارهای مناسب برای محدودیت‌ها اندیشیده شده باشد قابل اجرایی است.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پانا ،مدتی پیش محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد بسیاری از فرودگاه‌ها در شهر‌های مختلف هستند که استعداد راه‌اندازی تاکسی هوایی را دارند و مردم می‌توانند با استفاده از هواپیما‌های شخصی خود و با ثبت نام در این طرح از این پروژه استفاده کنند .

به گفته اسلامی تاکسی هوایی به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود اما با توجه به حریم‌های هوایی نهادهای مختلف در تهران این وعده وزیر در پایتخت قابل اجرا است؟

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تحقق تاکسی هوایی با توجه به محدودیت‌های پروازی، امنیتی و نظامی در کشور ما امکان‌پذیر است  می‌گوید: سخنان وزیر راه بر اساس تجربیات دنیا است اما شرایط کشور ما تفاوت‌هایی با سایر کشورها دارد اما نمی‌توان نسبت به پیشرفت‌های روز دنیا بی‌تفاوت بود.

وی ادامه داد: در دنیا تکنولوژی در حال پیشرفت است و مدهای حمل و نقل تازه‌ای به مدهای گذشته افزوده شده است. اما ممکن است در کشور ما اجرای چنین مدهای جدیدی با موانع و محدودیت‌هایی همراه باشد که اگر این موانع و محدودیت‌ها نباشد، بالاخره مثل سایر کشورها ما هم باید روزی از این تکنولوژی‌ استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این که اگر برای این محدودیت‌ها فکری شده باشد این ایده در ایران هم قابلیت اجرایی دارد، گفت: شاید اجازه تاکسی هوایی برای افراد عادی نباشد و مجوزهای خاص داده شود اما چون در جریان جزئیات این پیشنهاد نیستم نمی‌توان در خصوص نحوه اجرای آن اظهار نظر کرد اما تجربه تاکسی هوایی یک تجربه جهانی است که در دنیا اجرا شده است و ما هم با توجه به شرایط کشور باید ببینم می توانیم آن را در کشور اجرایی کنیم یا خیر؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید