افشای نقشه تروریست‌های داعش برای انفجار دکل‌های برق در غرب عراق

کدخبر: ۳۷۹۵۱۴
مقام عراقی اعلام کرد بقایای گروه تروریستی داعش در استان الانبار نقشه‌ای برای هدف قرار دادن دکل‌ها و خطوط انتقال برق در شهرستان «القائم» داشتند.
افشای نقشه تروریست‌های داعش برای انفجار دکل‌های برق در غرب عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «احمد المحلاوی» فرماندار شهرستان القائم در استان الانبار عراق، از طرح تروریست‌های باقی مانده داعش در غرب عراق برای هدف قرار دادن دکل‌های برق در برخی مناطق این استان خبر داد.

او اعلام کرد: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد، برخی از بقایای گروه تروریستی داعش که به صورت گروه‌های کوچک در مناطق صحرایی شهرستان القائم حضور دارند، پس از آنکه در مقابله با نیرو‌های امنیتی ناکام ماندند، برای حمله به دکل‌های برق برنامه‌ریزی کرده‌اند.

المحلاوی افزود: روی آوردن به این سبک عملیات برای تخریب زیرساخت‌ها از سوی بقایای داعش بیانگر ناتوانی آن‌ها در مقابله با نیرو‌های امنیتی در بخش غربی استان الانبار است و با وجود عملیات پیگرد از سوی نیروی هوایی ارتش و نیرو‌های امنیتی کشور این تروریست‌ها مجالی برای حضور و فعالیت ندارند.

این مقام محلی گفت: نگران آن هستیم که بار دیگر خطوط انتقال نیرو هدف حمله خرابکارانه داعش قرار گیرد به ویژه که این خطوط تا عمق صحرای غربی و در زمین‌های پرفراز و نشیب و دور از مراکز شهر‌ها کشیده شده که آن را در معرض خطر قرار داده است.

به گفته مقام‌های عراقی، تروریست‌های داعش طی کمتر از یک هفته پیش، ۱۱ دکل برق را در القائم منفجر کردند.

«عبد المنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق، پیشتر اعلام کرده بود که گروهک‌های تروریستی و هسته‌های خاموش داعش از موقعیت صعب العبور بودن برخی مناطق در حد فاصل یه استان کرکوک، دیاله و صلاح الدین برای مخفی شدن استفاده می‌کنند و منطقه بیابانی الانبار تا موصل نیز درگاه دریافت حمایت‌های آمریکا برای تروریست‌ها به شمار می‌رود.

او گفت: موقعیت سخت جغرافیایی این مناطق نیازمند اقدامات امنیتی ویژه و محدود کردن تردد در این مناطق و همچنین نصب دوربین‌های مخفی و حرارتی دید در شب برای رصد تحرکات تروریست‌های داعش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید