تقدیر سیدحسن خمینی از جامعه پرستاری کشور

کدخبر: ۳۷۹۶۰۴
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای سازمان نظام پرستاری از زحمات جامعه پزشکی کشور در خصوص درمان بیماران مبتلا به کرونا تقدیر کرد.
تقدیر سیدحسن خمینی از جامعه پرستاری کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، در آستانه روز پرستار رئیس سازمان نظام پرستاری و جمعی از جامعه پرستاری کشور با یادگار امام دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در این دیدار گفت: بیماری کرونا هرکسی را درگیر این فضا کرده و همه مستقیم یا غیرمستقیم با زحمات جامعه پزشکی و نظام سلامت کشور آشنا هستیم.

یادگار امام با اشاره به اینکه در مورد زدودن غم از جان و روح مردم به خصوص کسانی که مریض و دردمند هستند روایات زیادی وارد شده است، افزود: نماد بسیار بزرگ و پررنگ پرستاری، حضرت زینب(ع) است که هم تیمارداری بیماران، هم پرستاری فرزندان و هم کاروان داری کاروانی را بر عهده داشت که دچار مصیبت بودند.

وی ادامه داد: در روایات آمده است که اگر شخصی ضعیف را کمک کند خدای سبحان به او کمک می کند و زندگی او را گشایش می دهد. البته این کار انسانی هم هست و نماد آن در شعر سعدی آمده که «چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار». 

سید حسن خمینی تأکید کرد: خدای سبحان دردمندان را کمک می کند و اگر شما به درد آنها برسید او هم به شما مدد می کند. در ادامه روایت آمده که در قیامت هم خداوند ملائکه ای را برای آنها قرار می دهد که برای برداشتن حول روز رستاخیز به او کمک کنند تا از پل صراط عبور کند و به جنت برسد.

وی با بیان اینکه دعای بیمار در حق پرستار حتما به اجابت می رسد، اظهار داشت: من مطمئنم که مردم ایران همیشه مدیون بخش سلامت بوده اند اما الآن که مشکل کرونا بر جهان سیطره انداخته بیش از هر زمان دیگری مدیون برادران و خواهران خودشان در نظام سلامت هستند.

به گزارش جماران، محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری، نیز در این دیدار گفت: حضرت امام پرستاری را جزو عبادت های تراز اول تعریف می کند و فکر نمی کنم کسی در دنیا این شغل را این طور تعریف کرده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در کل کشور ۲۵۰ هزار نفر پرستار داریم که حدود ۱۴۰ هزار نفر آنها در بیمارستان ها خدمت می کنند و ۹۰ هزار نفر به بیماران کرونایی خدمت کرده اند.

میرزابیگی با بیان اینکه الآن شیفت های صبح و عصر برای پرستاران معنا ندارد و ۲ هفته می ایستند و خدمت می کنند، افزود: ۶۰ هزار نفر از جامعه پرستاری کشور به کرونا مبتلا شده اند. حدود ۱۰۰ جانباخته پرستاری داریم و حدود ۶ هزار نفر هم به خاطر کرونا از خدمت منفک شده اند.

مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی امسال را سال پرستار و ماما نامگذاری کرده، گفت: جامعه پرستاری به حق دنباله رو راه امام هستند که همانا خدمت به مردم و شکیبایی در برابر سختی است. 

وی تأکید کرد: پرستاران ایران در بحران ها همیشه ۲۴ ساعته در خدمت بیماران بوده اند و هیچ چیزی از جمله مطالبات معوق و سایر موارد لحظه ای وقفه در کار آنها نینداخته است.

حضرتی در پایان گفت: ۳۰۰ روز است که کادر درمان درگیر کرونا هستند و پرستاران در خط مقدم جانفشانی کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید