ترامپ، خشمگین از نتایج انتخابات در کاخ سفید جاخوش کرده و درباره آینده حرف نمی‌زند!

کدخبر: ۳۸۰۱۰۲
"یکی از مقام‌های سابق کاخ سفید می‌گوید، ترامپ شبیه به یک مرد غارنشین شده که در دفتر کارش در کاخ سفید جا خوش کرده، کز کرده و نمی‌خواهد درباره آنچه که قرار است در ماه آتی میلادی و پس از خروج از این کاخ سفید بر سرش بیاید، حرفی بزند."
ترامپ، خشمگین از نتایج انتخابات در کاخ سفید جاخوش کرده و درباره آینده حرف نمی‌زند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تعداد زیادی از افراد مطلع به وضعیتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در آن گیر افتاده، می‌گویند: او این بار حتی با وجود فشار بر ادامه نبردش علیه نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و با وجود شکست در یکسری از چالش‌های حقوقی برای تغییر نتایج انتخابات سوم نوامبر که جو بایدن دموکرات پیروز آن شد، می‌داند که زمانش به سرآمده است.

بنابر گزارش رویترز، مجله "پیپل" می‌نویسد: با توجه به تایید آرای الکترال که روز دوشنبه گذشته بر پیروزی بایدن صحه گذاشت، اعضای کارکنان کاخ سفید به دنبال کار جدید و برنامه‌ریزی برای پست‌های خود در دولت آتی هستند. ملانیا ترامپ، همسر ترامپ دنبال یک مدرسه در فلوریدا برای پسرش بارون است چون آنها قرار است بعد از ترک کاخ سفید در این ایالت ساکن شوند.

یکی از منابع نزدیک به ترامپ می‌گوید، او نمی‌خواهد درباره آینده پیش‌ رویش و روزهای آخر ریاست جمهوری‌اش سخنی بر زبان بیاورد. هرگونه پیشنهداد درباره اینکه او به دنبال کاندیدا شدن در انتخابات ۲۰۲۴ است نیز حداقل اکنون و در زمان حاضر به کناری گذاشته شده است.

این منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود، گفت: او اصلا درباره اینکه پس از خروج از کاخ سفید می‌خواهد چه کار کند، حرفی نمی‌زند. او متقاعد شده که باید برود اما تا مادامی که رئیس جمهور است، نمی‌خواهد در این باره حرفی بزند.

اگرچه او در تمام این چهار سال یک فرد برون‌گرا بود، اما اکنون و در هفته‌های اخیر خودش را از انظار عمومی مخفی کرده و بیشتر با توئیت، اطلاع رسانی می‌کند و بیشتر اوقاتش را به جای کشورداری، به توسعه و ساخت واکسن کرونا معطوف کرده که در حال حاضر در مرکز توجه قرار دارد.

یکی از مقام‌های دولتی می‌گوید: این را می‌توان در عدم ایفای نقشی مهم و چشمگیر در واکنش به هک کامپیوترهای دولتی دید که دولت آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. با وجود اینکه این مساله مورد توجه او نیست اما دست داشتن روسیه در این مساله اوضاع را پیچیده می‌کند.

ترامپ با یکسری از مشاوران هم مسلک خود چون مایک پنس، معاونش و مارک میدوز، رئیس کارمندان کاخ سفید مشورت می‌کند که آنها به وی درباره توزیع واکسن و مذاکرات در کنگره اطلاع رسانی می‌کنند.

سازشی در کار نیست

رئیس جمهور اعضای تیم کارزار انتخاباتی خود را برای به روزرسانی و ترغیب آنها به ادامه نبرد علیه نتایج این انتخابات احضار کرده است.

عدم پذیرش شکست با یکسری گفتگوهای تلفنی بی پایان با رودی جولیانی، وکیل ترامپ ترغیب شد و یکی از مقام‌های سابق کاخ سفید نیز، کلکسیونی از "وکلای نچسب" را مسئول روشن نگه داشتن این آتش فتنه دانسته است.

ترامپ از شکست در انتخابات سوم نوامبر سرباز زده است. او روزهای طولانی در داخل و خارج از دفتر کارش می‌گذراند و متحدان و معاون‌هایش را برای مشورت و رایزنی فرا می‌خواند و تا پس از هشت شب به بحث می‌پردازد. او حتی چند تعطیلات آخر هفته را در ملکش که زمین گلف است گذرانده و یک سفر هم به جورجیا داشته که در آن، برای کاندیدای جمهوری خواه در سنا به تبلیغات پرداخت.

ترامپ بارها و بارها به مشاوران تاکید کرده که ۷۴ میلیون رای دارد که ۹ میلیون رای بیشتر از باراک اوباما در انتخابات ۲۰۱۲ است اما ۸۰ میلیون رای بایدن را هم مساوی با تقلب می‌داند!

ترامپ از سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا نیز بابت این مساله خشمگین است که چرا در صحن سنا اخیرا اعلام کرد که جو بایدن را رئیس جمهوری منتخب می‌داند.

منابع مطلع همچنین می‌گویند، ترامپ از صحبت کردن با معاونانش هم امتناع کرده که به او تاکید دارند نباید لایحه بزرگ دفاعی را وتو کند چون نباید با رفتاری نامناسب به مک‌کانل پاسخ دهد.

ترامپ مخالف قانون مجوز دفاع ملی ۷۴۰ میلیارد دلاری است زیرا این لایحه، قانونی را که به شرکت‌های بزرگ فناوری مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی را می‌دهد، لغو نمی‌کند.

یک منبع دیگر می‌گوید، به رئیس جمهوری توصیه شده بود که از وتو استفاده نکند، اگرچه هنوز برخی از اعضای نزدیکش به او توصیه می‌کنند که به این تصمیم جامه عمل بپوشاند.

شتاب برای عفو

ترامپ و تیم حقوقی‌اش آماده شده‌اند تا پیش از آنکه او کاخ سفید را ترک کند، یکسری مجرمان را عفو کنند که شامل برخی از متحدان نزدیک وی هستند که ممکن است با پیگرد حقوقی روبرو شوند.

یکی از منابع مطلع می‌گوید، تصور این مساله سخت است که ترامپ در مراسم تحلیف بایدن حضور یابد و در کنار او بنشیند. ترامپ هنوز نگفته که آیا در مراسم شرکت می‌کند یا خیر که نشان دهنده یک انتقال قدرت صلح آمیز به جهان تلقی می‌شود.

آنچه برای ترامپ اتفاق می‌افتد، هنوز با تردید روبروست.

یکی از منابع نزدیک به ترامپ نیز می‌گوید: رئیس جمهوری حتی با ایده اعلام کاندیداتوری‌اش در انتخابات ۲۰۲۴ در روز تحلیف به دنبال منحرف کردن توجهات از بایدن بوده است.

این منبع و سایر منابع مطلع می‌گویند: به ترامپ توصیه می‌شود تا درباره کاندیداتوری مجددش در انتخابات ۲۰۲۴ دست نگه دارد چون تبدیل شدن به یک کاندید رسمی، آن فرد را در مرکز توجه و بررسی‌های دقیق قرار می‌دهد؛ چیزی که ترامپ از آن دوری می‌کند.

یکی از مقام‌های سابق کاخ سفید نیز به این نکته اشاره دارد که فکرهای ترامپ درباره کاندیدا شدن مجدد، دموکرات‌ها را بار دیگر به این فکر می‌اندازد که درباره او تحقیق کنند.

رئیس جمهوری آمریکا با یکسری اقدامات حقوقی مدنی و کیفری مرتبط با فعالیت‌های تجاری خانواده و خودش پیش از ورود به کاخ سفید روبروست که می‌تواند یکبار دیگر لغو مصونیت حقوقی را که بابت حضورش در کاخ سفید به او اعطا شده، شتاب دهد.

این مقام سابق کاخ سفید همچنین می‌گوید: اگر ترامپ می‌خواهد احتمال انجام تحقیقات کنگره در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را کاهش دهد، بهترین کاری که می‌تواند برای خودش انجام دهد جلوگیری از این رفتارها و فرستادن نشانه‌هایی است که می‌تواند باعث شود تا زیر ذره بین قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید