انتقاد لاوروف از اتحادیه اروپا و سیاست‌های واشنگتن

کدخبر: ۳۷۹۵۸۹
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو سیاست آمریکا را در شرق دریای مدیترانه ناکارآمد می‌داند.
انتقاد لاوروف از اتحادیه اروپا و سیاست‌های واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از گفت‌وگویی که در زاگرب با گردان گرلیچ رادمان، همتای کروات خود داشت، در واکنش به اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که مسکو را به برهم زدن آرامش منطقه دریای مدیترانه متهم کرده بود، گفت: ما سیاست آمریکا در شرق دریای مدیترانه را همچنان ناکارآمد می‌دانیم.

لاوروف اظهار کرد: برای شما به عنوان مثال عرض می‌کنم، آمریکا در عمل همه کشورهای منطقه را از همکاری عادی با روسیه چه در حوزه نظامی-فنی و چه در هر سطح مهم دیگری منع می‌کند.

پامپئو روز سه‌شنبه گفته بود، روسیه با انتشار اطلاعاتی گمراه‌کننده، تضعیف حاکمیت و ایجاد آشوب ثبات منطقه دریای مدیترانه را به خطر می‌اندازد.

همچنین وزیر خارجه آمریکا گفته بود: مسکو به نقض ممنوعیت تسلیحاتی که سازمان ملل بر لیبی اعمال کرده، ادامه می‌دهد.

آمریکا دوشنبه از اعمال تحریم‌هایی بر مرکز صنایع دفاعی ترکیه به دلیل خرید سامانه‌های پدافند هوایی اس۴۰۰ از روسیه خبر داد.

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای کروات خود گفت: در این دیدار به مساله برقراری روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه پرداختیم، ارزیابی ما روشن است، همه حقایق نشان می‌دهند اتحادیه اروپا به عنوان یک بلوک برای روابطی عادی با روسیه آماده نیست.

او در ادامه تاکید کرد: اما این مساله هرگز مانع از این نمی‌شود که روابط خوب، سازنده و برابر با دوستان کروات خود را توسعه ندهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید