ترامپ دست به کودتای دوم می‌زند؟

کدخبر: ۳۸۰۱۲۸
استراتژیست سابق حزب جمهوری‌خواه معتقد است دونالد ترامپ در اندیشه کودتای دیگر برای ماندن در کاخ سفید است.
ترامپ دست به کودتای دوم می‌زند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه ایندیپندنت نوشت، امتناع ادامه دار رئیس جمهور کنونی آمریکا از پذیرش شکست در انتخابات سوم نوامبر به مسئله‌ای نگران کننده در جامعه آمریکا بدل شده و بسیاری از صاحبنظران سیاسی در این باره موکد هشدار داده اند.

یکی از کارشناسان برجسته مسائل استراتژیک آمریکا تلاش‌های ناکام دونالد ترامپ برای برگرداندن ورق انتخابات سوم نوامبر، را به کودتای شکست خورده در کارنامه سیاسی ترامپ تشبیه می‌کند. استیو اشمیت نظر به شرایط سیاسی کنونی کشورش می‌گوید آمریکا در شرایط دشوار و خطرناکی قرار دارد و هر لحظه احتمال کودتای دوم ترامپ وجود دارد.

از بنیان‌گذاران پروژه لینکلن در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی معتقد است کودتای اول ترامپ شکست خورده و تاریخ ثابت کرده در کشور‌هایی که یک کودتای ناموفق رخ داده، کودتای دومی نیز در راه خواهد بود. او که از جمله جمهوری خواهان مخالف ترامپ است حزب دموکرات را تنها حزب سیاسی طرفدار دموکراسی در آمریکا دانست. او پیش بینی بسیار بدبینانه‌ای درباره شرایط سیاسی آمریکا در صورت روی کار آمدن ترامپ یا فرد خودکامه‌ای همانند او داشت و گفت در این صورت بعید نیست که دیگر انتخاباتی در این کشور برگزار نشود.

پروژه لینکلن به ائتلاف جمهوری‌خواهانی که مخالف ترامپ هستند، اطلاق می‌شود. استراتژیست سیاسی کهنه کار جمهوری‌خواه پس از ۳۰ سال عضویت در این حزب از آن کناره گرفته و به دموکرات‌ها پیوست.

به رغم تائید پیروزی بایدن از سوی مجمع برگزینندگان آمریکا، ترامپ کماکان بر ساز رنگ باخته تقلب در انتخابات می دمد، آنهم در شرایطی که قریب به ۶۰ دعوی حقوقی بی سند و مدرک او بدون هیچ عایده‌ای از سوی ایالت‌های مختلف رد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید