بازتاب حمله سایبری به دولت آمریکا در روزنامه های جهان

کدخبر: ۳۸۰۴۴۹
آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. از مهمترین اخباری که او امروز (۳۰ آذر ماه) به آنها پرداخته، حمله سایبری به مجموعه‌های دولتی آمریکا و مسیر پیش‌روی جو بایدن در کاخ سفید واشنگتن است.
بازتاب حمله سایبری به دولت آمریکا در روزنامه های جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «یو اس ای تودی» نوشته است: هک دستگاه‌های دست‌کم ۶ مجموعه دولتی در آمریکا و حمله‌های سایبری که از آغاز سال، سر گرفته بود، موضوع نخست روزنامه‌های امروز آمریکا است. آمریکا مثل همیشه برای این حمله‌های سایبری، انگشت اتهام را به سوی روسیه، اشاره رفته است. آمریکا می‌گوید هنوز حمله‌های بدتر باید در راه باشد.

_ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که از حمله سایبری به آمریکا، سخت آشفته است، می‌گوید: کاملاً آشکار است که پشت این هک کردن‌ها، روسیه است. این بدترین حمله سایبری علیه حکومت و شرکت‌های خصوصی آمریکا است. پمپئو به همین سبب از تعطیلی دو کنسولگری آمریکا در روسیه خبر داد. کرملین، هرگونه ارتباط در این باره را تکذیب می‌کند. پس از رو در رویی آمریکا و روسیه، در سوریه و اوکراین، اتهام‌های آمریکا علیه دخالت‌های روسیه، سر گرفته است. اتهام‌هایی که به ویژه درباره انتخابات ۲۰۱۶ رئیس‌جمهوری آمریکا است. ولادیمیر پوتین در یک کنفرانس خبری سالانه گفت که امیدوار است رئیس‌جمهوری منتخب، برخی از مسائل میان مسکو و واشنگتن را حل کند.

_ «لوفیگارو»، نشریه فرانسوی نیز نوشته است: پایان حکومت یکه و تنهای دونالد ترامپ؛ هنوز هم ترامپ زنجیره‌ای از اخراجی‌ها را به پا کرده است: مشاوران، کنگره‌ای‌ها. جمهوری‌خواهان هم به پیروزی جو بایدن صحه گذاشتند.

_ «لوموند»، دیگر نشریه فرانسوی نیز نوشته است: مذاکره میان بروکسل، اتحادیه اروپا و لندن اکنون به لحظه واقعیت رسیده است. درها بازند؛ اما دشواری‌ها، پشت درها؛ به نظر راهی نیست ...

_  تونس، ۱۰ سال پس از انقلاب؛ خطرهای شکست در کمین هستند. انقلابی که دیکتاتوری را سرنگون کرد. اکنون یادآوری میلاد تلخی است برای انقلابی که داشت منطقه را فرا می گرفت؛ بهار عرب.

_ « ایل ونه ردی»، نشریه ایتالیایی گفت‌وگویی با باراک اوباما با عنوان «رویای آمریکای من» انجام داده است. او می‌گوید امروز این جوانان هستند که دنیا را نجات خواهند داد. اما باید بدانیم توازنی میان آرمان‌ها و واقعیت‌ها باید برقرار کرد. نشریه ایل ونه ردی از اوباما درباره نژادپرستی و بایدن می‌پرسد و اوباما می‌گوید رئیس‌جمهوری آمریکا بودن همانند یک مسابقه دو امدادی می‌ماند، در این «دو» برخی قهرمانان هستند و بعضی بسیار کمتر از انتظار ظاهر می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید