برنامه بایدن برای مقابله با حملات سایبری

کدخبر: ۳۸۰۵۲۴
عضو دولت بایدن اعلام کرد واکنش او به حملات سایبری اخیر چیزی بیش از تحریم عاملان آنها خواهد بود.
برنامه بایدن برای مقابله با حملات سایبری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی که به اذعان مقامات آمریکایی حملات سایبری اخیر به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و شبکه‌های دولتی این کشور آسیب جدی وارد کرده و هنوز هم ادامه دارد، رئیس کارکنان کاخ سفید «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به تهدید عاملان این حملات پرداخت.

«ران کلاین» گزینه بایدن برای تصدی سمت ریاست کارکنان کاخ سفید بامداد دوشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌سی» گفت واکنش بایدن به حملات سایبری اخیر چیزی بیش از تحریم عاملان آنها خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کلاین  با بیان اینکه بایدن در حال تدوین راه‌هایی است تا هکرهای احتمالا روسی را عقب براند، اظهار داشت: «فقط تحریم‌ها نخواهد بود. گام‌ها و چیزهایی است که می‌توانیم برای تضعیف توانمندی‌های بازیگران خارجی برای دخیل شدن در چنین حملاتی انجام دهیم».

وی با بیان اینکه موارد نامشخص بسیاری درباره حملات سایبری اخیر به زیرساخت‌های آمریکا وجود دارد، گفت: «هنوز سوالات زیادی درباره مقصود، ماهیت و دامنه این حملات بی‌پاسخ مانده است».

رویترز همچنین به نقل از منابع مطلع نوشت که گزینه‌های دولت احتمالی بایدن برای تنبیه مسکو به دلیل نقش ادعایی در این حملات سایبری، شامل جرائم مالی و حملات سایبری تلافی‌جویانه علیه شبکه‌های روسیه خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرها از نرم‌افزار تولید شده توسط یک شرکت مدیریت شبکه به نام «سولار ویندز» که در تگزاس مستقر است، استفاده کردند تا بدون شناسایی شدن حملات، به شبکه‌های شرکت‌های مختلف نفوذ کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید