ترامپ دوباره شکایت کرد

کدخبر: ۳۸۰۵۵۲
اگر اوضاع به روال عادی پیش برود؛ تا یک ماه دیگر کاخ سفید به بایدن دموکرات واگذار خواهد شد حال آنکه ترامپ با امتناع از پذیرش شکست، باز هم به دیوان عالی متوسل شده است.
ترامپ دوباره شکایت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قرار است بار دیگر با طرح شکایت در دیوان عالی این کشور، شانس خود را برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ بیازماید.

بنابر گزارش رویترز، در همین راستا، «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ با تنظیم دادخواستی، از دیوان عالی خواست سه رای پیشین دادگاه ایالتی پنسیلوانیا را که در باب آرای پُستی هستند؛ ابطال کند.

در حالیکه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، با اختلاف ۸۰ هزار رای، پیروزی در ایالت پنسیلوانیا را از آن خود کرد؛ جولیانی مدعی است کنگره ایالتی پنسیلوانیا که در اختیار جمهوریخواهان است باید آرای الکترال را به ترامپ اعطا کند.

این در حالی است که دیوان عالی ۱۰ روز پیش، دادخواست دادستانی ایالت تگزاس مبنی بر ابطال آرای چهار ایالت کلیدی میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا را رد کرده بود.

هفته پیش، کالج الکترال (هیئت برگزینندگان) با اعطای ۳۰۶ رای به بایدن، او را پیروز انتخابات معرفی کرد.

قرار است کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی)، حکم کالج الکترال را تائید کند حال آنکه ترامپ با امتناع از پذیرش شکست، از طرفداران خود خواسته تا در آن روز به خیابان‌ها بریزند.

مراسم تحلیف بایدن و واگذاری کاخ سفید به او، در تاریخ ۲۰ ژانویه (اول بهمن) برگزار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید