تصویب قطعنامه حق حاکمیت فلسطین بر اراضی اشغالی در سازمان ملل

کدخبر: ۳۸۰۹۷۲
مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه با اکثریت آراء قطعنامه حاکمیت دائمی مردم فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی تصویب کرد.
تصویب قطعنامه حق حاکمیت فلسطین بر اراضی اشغالی در سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با وجود کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا قطعنامه حاکمیت دائمی فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطین را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، در رأی گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۵۳ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و ۵ کشور (کانادا، جزایر مارشال، میکرونزی، جمهوری نائورو، آمریکا) به همراه رژیم صهیونیستی با آن مخالفت کرده و ۱۷ کشور  نیز از رأی دادن امتناع کردند.

این قطعنامه در حالی به تصویب رسید که نیکلای ملادینوف از مقام های سازمان ملل متحد نسبت به برنامه های رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی ها در کرانه باختری انتقاد کرد.

در همین رابطه ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین گفت: رأی مثبت به این قطعنامه، حق مردم فلسطین نسبت به منابع طبیعی خود، از جمله زمین، انرژی و منابع آبی، بدون تضییع حقوق آن‌ها در دریا و حق غرامت به خاطر بهره‌برداری رژیم اشغالگر اسرائیل از منابع طبیعی را تأکید می کند.

پیش تر نیز وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات رو به افزایش شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته بود تا برای توقف آن، اقدامی عملی اتخاذ کند.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر به ویژه در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» اقدامات خرابکارانه خود را در سرزمین های فلسطینی افزایش داده و علاوه بر احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، سیاست تخریب منازل فلسطینیان را در اولویت قرار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید