افزایش بی‌سابقه مبتلایان کرونا در جهان طی یک هفته

کدخبر: ۳۸۱۱۱۰
سازمان جهانی بهداشت گزارش داده طی یک هفته گذشته ۴.۶ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیشترین میزان در قاره آمریکا به ثبت رسیده است.
افزایش بی‌سابقه مبتلایان کرونا در جهان طی یک هفته

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سازمان جهانی بهداشت گزارش داده در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۰ دسامبر (۲۴ تا ۳۰ آذر) آمار مبتلایان کرونا در جهان ۴ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۹۰ نفر گزارش شده است.

از سوی دیگر آمار و ارقام این سازمان نشان می‌دهد که در همین بازه زمانی هفتادونُه هزار و یک نفر در جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری تاس، این در حالی است که در همین بازه زمانی بیشترین میزان مبتلایان (۲.۳ میلیون مورد) در آمریکای جنوبی و شمالی به ثبت رسیده و اروپا نیز بیشترین میزان تلفات (بیش از ۳۶ هزار مورد) در یک هفته را گزارش کرده است.

پیشتر، بیشترین میزان بی‌سابقه مبتلایان به کرونا در جهان در بازه زمانی هفتم تا سیزدهم دسامبر ۴ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۹۲۷ گزارش شده بود. 

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند و برزیل در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم سه هزار و ۲۳۱ مورد جدید، شمار قربانیان کرونا در ایالات متحده به ۳۲۲ هزار و ۵۸۵ نفر افزایش یافت.

آمار و ارقام این دانشگاه آمریکایی همچنین نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۸۳ هزار و ۵۵۴ مورد جدید، مجموع مبتلایان به این ویروس در آمریکا به ۱۸ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۱۵۹ نفر رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید