موضع گیری لاوروف در مقابل تحریم‌های جدید آمریکا

کدخبر: ۳۸۱۱۶۶
وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت که کشورش در آینده پاسخ تحریم‌های جدید آمریکا علیه برخی شرکت‌های این کشور را خواهد داد.
موضع گیری لاوروف در مقابل تحریم‌های جدید آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند شرکت وابسته به وزارت دفاع کشورش اظهار کرد: ما تحریم‌های اخیر ایالات متحده را در روابط آینده خود با واشنگتن در نظر خواهیم گرفت. آمریکا غیر قابل اعتماد بودنش به عنوان یک شریک را نشان داد.

وی افزود: مسکو پاسخ تحریم‌های جدید آمریکا را خواهد داد و این تحریم‌ها منعکس کننده استراتژی واشنگتن برای تضعیف رقیبانش در بازارهای جهانی و در پیش گرفتن روش‌هایی است که غیر قانونی بوده و نقض کننده اصول سازمان تجارت جهانی است.

تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید

لاوروف همچنین تأکید کرد که اصرار آمریکا در نادیده گرفتن قواعد حقوق بین‌الملل گواهی جدیدی بر عزم واشنگتن برای اعمال و تحمیل قوانین خود به دیگران است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره به اینکه محدودیت‌های آمریکا با منافع تجار در خود ایالات متحده مغایرت دارد، گفت: ارتباطاتی که اخیراً در چارچوب شورای تجاری آمریکا و روسیه صورت گرفته است، نشان دهنده نارضایتی اغلب بازرگانان از وضع موجود و تمایل صادقانه آنها برای متوقف کردن این مسیر است.

وزارت خزانه داری آمریکا دوشنبه در ادامه جنگ سرد خود با رقبایش، ۱۰۳ شرکت و مؤسسه چینی و روسی را به بهانه همکاری با ارتش دو کشور در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید