پوتین نگران ریاست جمهوری جو بایدن شد

کدخبر: ۳۸۱۲۸۸
رئیس جمهوری روسیه با اشاره به امکان بروز برخی چالش‌های پیش‌‌رو در دوره ریاست جمهوری "جو بایدن" که مسکو خود را برای آن آماده می‌کند، گفت: روابط روسیه و آمریکا نمی‌تواند بدتر از وضعیت کنونی آن شود.
پوتین نگران ریاست جمهوری جو بایدن شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری «تاس» اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه معتقد نیست که روابط روسیه و ایالات متحده، با روی کار آمدن دولت "جوزف بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا، دشوارتر خواهد شد.

در نشست مشترک شورای دولتی و شورای توسعه راهبردی و طرح‌های ملی روسیه که روز چهارشنبه به ریاست پوتین برگزار شد، "گنادی زوگانوف" رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه، نسبت به دشوارتر شدن روابط روسیه و آمریکا با آغاز به کار دولت جو بایدن ابراز نگرانی کرد، ولی این حال، رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که بعید است اوضاع از آنچه اکنون وجود دارد،پیچیده‌تر شود.

زوگانوف در سخنان خود در این نشست گفت: «ما باید کاملاً درک کنیم که در دوره ریاست جمهوری بایدن، اوضاع به مراتب بدتر خواهد شد. او (بایدن) یک نئوگلوبالیست است که ما را دشمن شماره یک آمریکا اعلام کرد و ما باید تمامی اقدامات لازم برای اتحاد هرچه بیشتر جامعه روسیه را انجام دهیم.»

ولادیمیر پوتین در پاسخ به این دیدگاه یادآور شد: «در رابطه با این مسئله که با تغییر رئیس جمهوری در ایالات متحده، وضعیت برای ما دشوارتر خواهد شد، باید بگویم که من فکر نمی کنم که چنین شود و اوضاع مثل همیشه خواهد بود. ما نباید بر این اساس تصمیم گیری کنیم، باید درک کنیم که در چه زمینه‌هایی مشکلات و تهدیدها در انتظار ما هستند. باید این مسائل را از قبل پیش بینی کرده و متناسب با آنها - چه در عرصه اقتصادی و چه در زمینه افزایش توانایی دفاعی کشور فعالیت کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.»

پیش از این، روز گذشته سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه درباره انتظارات مسکو از دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت که روسیه انتظار اتفاق خوبی را ندارد، چرا که مسکو مطمئن نیست دولت بایدن هم آمادگی کار برای بهبود روابط با روسیه را داشته باشد.

در اواخر ماه اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود که طرف روسی با هر دولت جدیدی، چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه، در آمریکا همکاری خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید