آدم‌ربایی برای حل اختلاف حساب ۶ میلیارد تومانی

کدخبر: ۳۸۱۷۰۰
رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی گفت: سه آدم ربا که برای تسویه حساب مالی ۶ میلیارد تومانی، شریکشان را ربوده بودند، دستگیر شدند.
آدم‌ربایی برای حل اختلاف حساب ۶ میلیارد تومانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ علی شاملو در این باره بیان داشت: پرونده ای با موضوع آدم ربائی و خفت گیری، در کلانتری ۱۴۵ ونک تشکیل و با دستور قضائی مبنی بر دستگیری متهمان به پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی اظهار کرد که نیمه های شب سوم دی ماه من به همراه دوستم در منزلم در محدوده ونک  در حال استراحت بودیم که ناگهان  متوجه شدیم  ۳ نفر  که صورت خود را پوشانده بودند در داخل آپارتمان حضور دارند و بلافاصله با بستن  چشمان من و دوستم  به زور ما را سوار بر خودروشان کردند.  پس از چند ساعت رانندگی و پرسه زنی،  من را مجبور کردند برگه ای را امضاء کنم  و با گرفتن گوشی هایمان در خیابانی  ما را از خودرو به بیرون پرتاب  و از محل گریختند. 

رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران ابراز داشت: شاکی در ادامه گفت که هنگام پیاده شدن از داخل خودرو دو تن از این افراد را که شباهت زیادی به دو شریکم در خرید ملکی در محدوده تهرانپارس داشتند، شناختم و  با شناسایی محل رهایی، بلافاصله به کلانتری ونک مراجعه و اعلام شکایت کردیم.

این مقام انتظامی عنوان کرد:  با شناسایی هویت  ۲ تن از متهمان، مخفیگاه  آنان در محدوده تهرانپارس و مجیدیه جنوبی شناسایی و با هماهنگی های قضائی پنجم دی ماه هر دو شریک شاکی به همراه متهم سوم پرونده  در دو عملیات هماهنگ  و مستقل دستگیر شدند.

شاملو اضافه کرد: شرکای شاکی در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی معترف و علت آن را اختلاف حساب مالی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال با شاکی اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی های بیشتر از مخفگیاه متهمان یک قبضه سلاح سرد و برگ سفیدامضاء شاکی، کشف شد، گفت: با تکمیل پرونده متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف کالای قاچاق در تهران

جانشین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نیز امروز گفت: ۴ میلیارد تومان لوازم یدکی صنعتی قاچاق کشف شد.

سرهنگ علی اصغر  محمودیان با اعلام این خبر بیان داشت: دوم دی ماه جاری خبری مبنی بر اینکه مدیر عامل شرکتی در محدوده میدان فردوسی مقدار فراوانی کالای قاچاق تهیه و در داخل شرکتش پنهان کرده است، تیمی از ماموران معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی به بررسی موضوع پرداخت.

وی عنوان کرد: با شناسایی مدیر عامل و انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد که خبر صحت داشته و مدیرعامل شرکت تعداد فراوانی لوازم یدکی صنعتی از قبیل بلبرینگ و شیر برقی به صورت قاچاق تهیه کرده و در نهایت نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم و بازرسی از داخل شرکت اخذ شد.

جانشین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه در بازرسی از داخل شرکت ۴۴۷ عدد بلبرینگ و ۲۴۰ عدد شیربرقی فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد، ابراز داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و اموال کشف شده تحویل سازمان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد.

کشف ۲۷ فقره زورگیری

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، از دستگیری ۲ زورگیر خبر داد و گفت: این افراد به ۲۷ فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کردند

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال بیان داشت: با توجه به افزایش وقوع سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه قاپ زنی در سطح حوزه سر کلانتری سوم کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های خاص این پایگاه با همکاری کلانتری های حوزه استحفاظی طرح مشترکی را  برای شناسایی و دستگیری سارقان اجرا کردند.

وی عنوان کرد: طرح مشترک ادامه تا اینکه عوامل کلانتری ۱۲۴ قلهک در ساعت ۱۹:۳۰ حین اجرای طرح در خیابان شریعتی به ۲ موتورسوار که با یک دستگاه موتورسیکلت در حال پرسه زنی بودن مظنون و به آنان دستور ایست دادند.

 رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه موتورسواران بدون توجه به فرمان های پلیسی از محل متواری شدند، ابراز داشت: عملیات تعقیب متهمان آغاز و پس از مدتی تعقیب و گریز موتورسیکلت آنان متوقف و متهمان که راهی برای فرار نداشتند به سمت ماموران با استفاده از سلاح سرد، حمله ور و در نهایت با اقتدار و تلاش ماموران کلانتری قلهک هر ۲ متهم دستگیر و در بازرسی از آنان ۲ دستگاه گوشی سرقتی کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارقان که در بررسی اولیه خود را محسن و احمد معرفی کرده بودند، برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند و با بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد هر ۲ متهم سابقه دار بوده و دارای ۴ فقره سابقه سرقت مسلحانه و سرقت کیف قاپی و قاپ زنی هستند.

دستخال توضیح داد:  متهمان در بررسی تکمیلی به ۲۷ فقره سرقت با استفاده از سلاح سرد و تهدید رهگذران معترف و کلیه مال باختگان شناسایی و هر ۲ متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۴۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو

رئیس پایگاه چهارم تهران بزرگ از دستگیری ۲ سارق لوازم داخل خودرو خبر داد و گفت: ۴۰ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ سعید مجیدی در تشریح این خبر بیان داشت: پرونده ای در کلانتری۱۲۶ تهرانپارس مبنی بر سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو تشکیل و چکیده پرونده حاکی از این بود، شاکی بیست و چهارم آبان ماه امسال خودروی پژو ۲۰۶ خود را در کوچه پارک کرده که پس از مراجعه متوجه می شود، سارق یا سارقان با کج کردن کلاف درب سمت راننده سیستم صوتی خودرو را  به ارزش تقریبی ۲۵میلیون تومان سرقت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه پرونده برای تحقیقات پلیسی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد، عنوان کرد: تیمی از کارآگاهان به صحنه جرم مراجعه و در تحقیقات میدانی دریافتند، سرقت کار ۲ نفر بوده و با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکی در ساعت ۰۱:۰۰ بامداد انجام شده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ابراز داشت: کارآگاهان با رصدهای شبانه روزی در فضای مجازی دریافتند که یکی از متهمان قصد فروش سیستم صوتی مال باخته را دارد و پس از شناسایی این فرد، مخفیگاهش نیز شناسایی و با  هماهنگی های قضائی سارقی به نام سهراب دستگیر شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از دستگیری به جرم ارتکابی اعتراف کرد، افزود: متهم در بررسی های پلیسی معترف شد، با همدستی یکی از دوستان خود به نام معین در ساعات ۰۱:۰۰ الی ۰۶:۰۰ بامداد در خیابان پرسه زنی و خودروهای دارای سیستم صوتی گرانقیمت را شناسایی و پس از سرقت، اموال را در فضای مجازی می فروختند.

مجیدی تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی دومین متهم پرونده نیز دستگیر و در نهایت هر ۲ متهم به ۴۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: با دستور قضائی هر ۲ سارق برای شناسایی سایر مال باختگان و کشف جزئیات پرونده در اختیار این پایگاه قرار دارند.

دستگیری یک سوداگر مرگ در یک عملیات مشترک پلیسی

 توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران و ویژه غرب در عملیاتی مشترک یک سوداگر مرگ دستگیر و ۴۴ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک کشف شد.

به گزارش پلیس در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر قصد دارد مقادیری تریاک از قاچاقچیان مرز شرقی کشور تهیه و توزیع کند. بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم قصد دارد قبل از انتقال محموله به تهران آن را در مخفیگاهش واقع در شهریار پنهان کند تا در فرصت مناسب دیگری به شهر تهران انتقال دهد.

با تکمیل رصد های اطلاعاتی نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران به شهریار اعزام و با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر ویژه غرب موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و تردد متهم را تحت مراقبت های ویژه قرار دهند.

مراقبت های ویژه پلیسی از مخفیگاه متهم ادامه تا اینکه روز گذشته در یک عملیات منسجم و مشترک متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از منزل وی ۴۴ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک کشف شد.

متهم پس از دستگیری به مقر پلیس در شهریار منتقل و پس از تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کشف پرونده سرقت از منزل

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی از شناسایی سارق پرونده سرقت منزل خبر داد و گفت: با اقتدار پلیس سارق ۱۵ سکه بهار آزادی سرقت منزل شناسایی و روانه زندان شد.

سرهنگ کارآگاه مجید سعیدی بیان داشت: بیست و چهارم آبان ماه پرونده ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۲۷ نارمک تشکیل و با دستور قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: محتویات پرونده حاکی از آن بود شاکی نوزدهم آبان ماه برای مدت ۴۵ دقیقه منزلم را ترک کردم و پس از مراجعه متوجه تخریب شیشه ها و درب های ورودی اتاق ها و کمدها شدم و سریعا با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تماس گرفتم و مشخص شد سارق یا سارقان با ورود و بر هم زدن اثاثیه منزل ۱۵ قطعه سکه بهار آزادی به همراه مبلغ هشت میلیون تومان وجه نقد سرقت کرده اند.

رئیس پایگاه چهارم ابراز داشت: پرونده برای پیجویی و کشف جرم به دایره مبارزه با سرقت منزل ارجاع شد و کارآگاهان در گام اول تحقیقات به محل وقوع جرم رفته و در پایش صحنه سرقت و مشخص شد که سرقت داخلی بوده و سارق برای مخفی کردن رد پای خود صحنه سازی کرده است.

این مقام انتظامی  با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص که یکی از دوستان نزدیک شاکی، مرتکب سرقت شده اشت، تصریح کرد: با هماهنگی های قضائی متهم دستگیر و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی محل اختفای سکه را اعلام کرد.

وی افزود: متهم با صدور قرار تامین مناسب برای تحمل کیفر روانه زندان شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید