ورود ویروس جدید کرونا به اسپانیا

کدخبر: ۳۸۱۷۰۶
نخستین موارد ابتلا به گونه جهش یافته ویروس کرونا در مادرید، پایتخت اسپانیا شناسایی شد.
ورود ویروس جدید کرونا به اسپانیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه ال پائیس نوشت، «آنتونیو زاپاترو» معاون وزارت بهداشت و برنامه کووید-۱۹ شهر مادرید اسپانیا از شناسایی چهار مورد بیمار جدید مبتلا به گونه جهش یافته ویروس کرونا در پایتخت خبر داد. به گفته زاپاترو نتایج آزمایش سه مورد بیمار مشکوک نیز روز سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری مشخص خواهد شد.

به گفته مقام‌های بهداشتی مادرید، نخستین مورد تایید شده از ویروس جهش یافته کرونا متعلق به شهروندی است که روز پنج شنبه از انگلیس به مادرید رسید. در پی آزمایش مثبت این بیمار، ابتلای سه نفر دیگر از اعضای خانواده او نیز تایید شد.

زاپاترو ضمن تایید سرایت پذیری بیشتر این گونه جدید گفت: وضعیت فعلی بیماران وخیم نیست.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس چهارشنبه گذشته (۲۶ آذر) برای اولین بار، کشف این گونه جدید را تائید و اعلام کرد که بیش از هزار مورد ابتلا به آن شناسایی شده است.

مقامات انگلیس اعلام کردند که گونه جدید کرونا ۷۰ درصد سریعتر از ویروس اصلی کرونا مسری‌تر است اما هنوز به طور قطع مشخص نیست که آیا این گونه جدید مرگبارتر است و یا در برابر واکسن های تولیدی کرونا تا چه میزان از بین می رود.

رئیس کمیته مشورتی دولت انگلیس (NERVTAG) در زمینه بیماری‌های تنفسی فاش کرد که ویروس کرونا اولین بار ۳۱ شهریور شناسایی شد. این در حالی است که مقامات لندن تا دو هفته پیش این خبر را کتمان کرده بودند.

براساس آخرین آمار تارنمای وُردو میترز تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر در اسپانیا به ویروس کرونا بتلا شده و بیش از ۴۹ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید