روایت المالکی از تشکیل فرماندهی عالی عملیات با شهیدان سلیمانی و المهندس

کدخبر: ۳۸۱۹۴۹
نخست وزیر پیشین عراق از کمک های جمهوری اسلامی ایران به کشورش در مبارزه با گروه تروریستی «داعش» ستایش کرد و برای اولین بار از تشکیل «فرماندهی عالی عملیات عراق» با حضور وی و شهیدان سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در آن برهه زمانی سخن گفت.
روایت المالکی از تشکیل فرماندهی عالی عملیات با شهیدان سلیمانی و المهندس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق در مستند «الرحله الاخیره» (آخرین سفر) شبکه تلویزیونی «العهد» عراق که به ابعاد و جوانب ترور فرماندهان شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان «الحشد الشعبی» عراق اختصاص داشت، از نقش ایران در کمک به این کشور برای مبارزه با تروریسم ستایش کرد و گفت: اگر عراق در آن دوره سقوط می کرد، همه منطقه با خطر سقوط مواجه بود. لبنان، سوریه و اردن و همه مناطق به دست تروریسم و افراط گرایانی که از حمایت منطقه ای و بین المللی برخوردار بود، سقوط می کرد.

وی افزود: ابتکار عمل از جانب جمهوری اسلامی ایران سریع صورت گرفت که به فرماندهی و اراده حاج قاسم سلیمانی و المهندس معاون و پشتیبان وی بود و شاید برای اولین بار باشد که این موضوع را مطرح می کنم که من و این دو بزرگوار (ستاد) فرماندهی عالی عملیات و مقابله با چالشها را تشکیل دادیم و نشست دائمی در خانه ام برگزار می شد و نقشه ها، گزارش های جبهه ها و نیازمندیها بررسی و تصمیم گیری می شد.

المالکی با ستایش از پشتیبانی تسلیحاتی سریع ایران از عراق و تاثیر آن در تغییر معادلات نبرد با تروریسم و نجات این کشور گفت: مستقیما از ایران سلاح خریداری می کردیم. اگر دریافت سلاح از کشوری که از آن سلاح خریده بودیم، شش ماه یا یکسال طول می کشید، ایران به محض اینکه برای خرید سلاح توافق می کردیم، روز دوم سلاح ها را به دست ما می رساند و این همان فاکتوری بود که وضعیت را نجات داد و من این نکته را با صداقت کامل می گویم.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید