ایمانی: قالیباف اعلام کرده کاندیدای ریاست جمهوری نمی شود

کدخبر: ۳۸۲۱۳۹
فعال سیاسی اصولگرا گفت: جبهه پایداری به رغم انتقاداتش نسبت به قالیباف، ریاست او بر مجلس را پذیرفت چون می‌دانست گزینه بهتری در آن شرایط وجود ندارد، الان هم از انتخاب خود پشیمان نیست.
ایمانی: قالیباف اعلام کرده کاندیدای ریاست جمهوری نمی شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، ناصر ایمانی،  درباره مختصات روابط پایداری و قالیباف و شورای ائتلاف گفت: کاندیداتوری آقای قالیباف هنوز قطعی نیست. صرف نظر از اینکه ایشان در جلساتی حتی اعلام کرده است که برای ریاست‌جمهوری نمی‌آید، حتی در صورت تمایل برای حضور در عرصه رقابت بدون هماهنگی با شورای ائتلاف این کار را نمی‌کند. بنابراین طبعاً اگر کاندیدا شود، به طور قطع گزینه نهایی شورای ائتلاف خواهد بود.


تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید


قالیباف هرگز وحدت‌شکنی نکرده است

او تاکید کرد: قالیباف هرگز وحدت‌شکن نبوده است؛ اگر کاندیدای شورای ائتلاف چهره دیگری باشد، ایشان وحدت‌شکنی نمی‌کند و کاندیدا نمی‌شود.

ایمانی در مورد نوع ارتباط بین جبهه پایداری و قالیباف گفت: قطعاً قالیباف کاندیدای مقبول و محبوب جبهه پایداری نیست، اما ممکن است شرایط چینش کاندیداها در زمان انتخابات به گونه‌ای باشد که جبهه پایداری به کاندیداتوری قالیباف نظر مثبت نشان دهد. از الان نمی‌توان با قطعیت از ترجیح جلیلی بر قالیباف توسط جبهه پایداری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بالاخره جبهه پایداری در مجلس هم ریاست ایشان را پذیرفت به این خاطر که فضای عمومی و چهره‌ها به گونه‌ای بود که جبهه پایداری ریاست قالیباف را بیش از همه به صلاح خود دید، الان هم فکر نمی‌کنم از رأی خود به ریاست قالیباف بر مجلس پشیمان باشد.

ایمانی در پاسخ به این سوال که «چرا در جریان اصلاح قانون انتخابات در مجلس یازدهم به کرات پیشنهادهایی از طرف چهره‌های پایداری در مجلس برای تحدید حضور قالیباف و کاندیداتوری او مطرح می‌شد»، گفت: مساله این ارتباط صفر و صدی نیست و شکی نیست که جبهه پایداری ایراداتی به قالیباف وارد می‌کند. گزینه اول و حتی دوم جبهه پایداری در شرایط عادی قالیباف نیست منتهای مراتب همه چیز نسبی است. الان جبهه پایداری می‌داند که آقای قالیباف با همه ایرادات، برای ریاست بر مجلس محاسنش به معایبش می‌ارزد.

تغییر دبیرکل هیچ تفاوتی در روند و کار جبهه پایداری ایجاد نمی‌کند

ایمانی همچنین درباره تغییر دبیرکل جبهه پایداری در سال پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این تغییر دلیل خاصی ندارد. اگر پارسال اتفاق می‌افتاد هم عده‌ای می‌گفتند به دلیل انتخابات مجلس این تغییر رخ داده در حالی که تغییر دبیرکل پایداری نمود بیرونی ندارد. پایداری معمولاً نظرات خاصی دارد و با شورای ائتلاف ناهماهنگ است، سال گذشته نیز وحدت در دقیقه ۹۰ و بعد از برخوردهای تند بین پایداری و شورای ائتلاف حاصل شد.

ایمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است رویه‌های صادق محصولی از آقاتهرانی تندتر باشد، گفت: اگر این حرف شما را بپذیریم، پارسال که رویه‌های دبیرکل به قول شما تند نبود و کند بود، ائتلاف در ثانیه‌های آخر و بعد از کشمکش فراوان و بسیار شکننده رخ داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: حالا نیز با تند شدن رویه دبیرکل اتفاق دیگری نمی‌تواند بیفتد، بنابراین تصور نمی‌کنم تغییر دبیرکل جبهه پایداری تاثیری بر روند کار جبهه پایداری از نظر تندی و کندی بگذارد. جبهه پایداری همینی است که هست.

او سپس عنوان کرد: اگر قرار باشد بین جبهه پایداری و شورای ائتلاف ناهماهنگی‌ای در موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری پیش بیاید، ارتباطی با تغییر دبیرکل جبهه پایداری ندارد کمااینکه در سال گذشته که آقای آقاتهرانی دبیرکل بودند نیز شاهد تنش‌های بسیار جدی بین پایداری و شورای ائتلاف تا ساعت‌های منتهی به بستن لیست بودیم.

ایمانی توضیح داد: با دبیرکلی آقای محصولی نیز اوضاع از لحاظ هماهنگی با دیگر اصولگرایان تغییری نمی‌کند و شرایط همان که بوده باقی می‌ماند؛ یعنی نه تند می‌شود و نه کند. احتمال وحدت بین پایداری و شورای ائتلاف صد درصد منتفی نیست، اما طبعاً سختی‌های جدی و ادامه‌دار در حصول وحدت و هماهنگی وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید