فرانسه جنگنده‌های «رافائل» به امارات می‌فروشد

کدخبر: ۳۸۲۱۵۶
وزارت دفاع فرانسه از مذاکره با امارات متحده عربی برای عقد قرارداد فروش جنگنده های رافائل به این کشور حوزه خلیج فارس خبر داده است.
فرانسه جنگنده‌های «رافائل» به امارات می‌فروشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه بی اف ام تی وی فرانسه اعلام کرد، پس از یونان و اندونزی، امارات متحده عربی در حال مذاکره با فرانسه برای خرید جنگنده‌های رافائل است. این قرارداد احتمالا تا سال ۲۰۲۲ منعقد می شود.

تارنمای فرانسوی لاتریبون نیز نوشت: اگرچه صنعت هوایی در جهان به شدت از همه گیری کرونا آسیب دیده اما پاریس و ابوظبی در حال گفتگو درباره عقد قرارداد خرید جنگنده های رافائل هستند.

چند روز پیش، ژنرال ابراهیم ناصر محمد علاوی، فرمانده نیروی هوایی و  نیروی پدافند هوایی امارات با نمایندگان وزارت دفاع در پاریس دیدار و در مورد این سفارش بحث و تبادل نظر کردند.

بی اف ام تی وی افزود: تعداد هواپیماهای جنگی سفارش داده هنوز مشخص نیست اما منابع خبری گزارش داده اند که پیشرفت مذاکرات پاریس- ابوظبی خوب بوده است.

این رسانه فرانسوی به نقل از منابع آگاه تصریح کرد که این قرارداد، در صورت توافق، قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ امضا خواهد شد تا اثبات کند که دو رئیس جمهوری پیش از امانوئل مکرون، رئیس جمهوری کنونی فرانسه، موفق به امضای توافق نامه ای نشده اند که از سال ۲۰۰۸ در دستور کار بوده است.

بی اف ام تی وی یادآور شد: یونان نیز قراردادی برای خرید ۱۲ جنگنده رافائل با فرانسه امضا کرده و اخیراً، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، از عقد قرارداد فروش ۳۶ جنگنده فرانسوی به اندونزی در آینده نزدیک، خبر داده است.

به گزارش یورونیوز؛  جنگنده های رافائل از سوی شرکت هوانوردی «داسو» طراحی و ساخته می‌شود که مقر آن در شهر مرینیاک در جنوب غربی فرانسه قرار دارد.

هند، مصر و قطر سه کشوری هستند که قرارداد خرید این جنگنده را امضاء کرده‌اند؛  قطر سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۴ فروند جنگنده رافائل سفارش داد و سال گذشته ۱۲ فروند جنگنده دیگر را به فهرست سفارش خرید خود افزود.

فرانسه همچنین قرارداد فروش ۲۴ فروند از این جنگنده را در سال ۲۰۱۴ با مصر به امضاء رسانده بود و هند نیز در سال ۲۰۱۶ قراردادی برای خرید ۳۶ فروند جنگنده رافائل با پاریس امضا کرد.

 امارات، بحرین، سودان و مغرب چهار کشور عربی بوده اند که روابط خود را با رژیم صهیونیستی در چند وقت اخیر عادی کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید