ضرب‌الاجل روسیه به دیپلمات بلغاری برای ترک مسکو

کدخبر: ۳۸۲۲۶۲
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، به دستیار وابسته نظامی سفارت بلغارستان در مسکو ۷۲ ساعت فرصت داده تا این کشور را ترک کند.
ضرب‌الاجل روسیه به دیپلمات بلغاری برای ترک مسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد،‌ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، آتاناس کریستین، سفیر بلغاری ۲۸ دسامبر به وزارت خارجه احضار شد به طوری‌که یادداشتی از سوی وزارتخانه تقدیم او شد مبنی بر این‌که میتکو بوریسوف، دستار وابسته نظامی سفارت بلغارستان در مسکو عنصر نامطلوب شناخته شده و باید افسر مذکور ظرف ۷۲  ساعت کشور روسیه را ترک کند.

این وزارتخانه افزود: این گام از جانب روسیه در واکنش به تصمیم غیرقابل توجیه بلغارستان درباره اخراج وابسته نظامی، هوایی و دریایی سفارت روسیه در صوفیا در ماه دسامبر است.

سفارت روسیه در صوفیا نیز اعلام کرد، اخراج غیرقابل توجیه دیپلمات روس از سوی بلغارستان هیچ کمکی به تقویت مذاکرات نمی‌کند و روسیه حق پاسخ‌گویی را برای خود محفوظ می‌داند.

در بیانیه سفارت روسیه در فیسبوک نیز آمده است: وزارت خارجه جمهوری بلغارستان ۱۸ دسامبر وابسته نظامی، دریایی و هوایی سفارت روسیه در بلغارستان را عنصر نامطلوب خواند. اخراج غیرقابل توجیه رئیس دفتر نمایندگی وزارت دفاع روسیه هیچ کمکی به تقویت مذاکرات بین دو کشور در زمینه دفاعی و نیز تقویت ثبات در منطقه دریای سیاه نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید