بازار داغ شایعات درباره پوتین و ادامه یافتن مخفی‌کاری او

کدخبر: ۳۸۲۴۶۵
ولادیمیر پوتین خود را با چنان مه غلیظی از مخفی‌کاری احاطه کرده که حالا نامشخص است کجا زندگی می‌کند، چه تعداد فرزند یا دوست دارد، سلامتی‌اش در حال افول است یا برنامه ماندن در قدرت دارد یا خیر.
بازار داغ شایعات درباره پوتین و ادامه یافتن مخفی‌کاری او

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نشریه دیلی‌بیست نوشت، عشق رئیس جمهور روسیه، مأمور سابق "کا گ ب" به مخفی‌کاری، مدت‌های مدید باعث تقویت شایعات و تئوری‌های توطئه شده که به آرامی در مسکو پراکنده می‌شوند. اما ۲۰۲۰ سالی بود که شایعات از کنترل خارج شدند. رسانه‌های روسی که مورد تشویق قدرت تام شایعات آنلاین قرار داشتند، حالا جسارت متعهد شدن به انتشار این شایعات را پیدا کرده‌اند.

تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید

روزنامه‌های نیم‌قطع امسال به این روایات دامن می‌زدند که رئیس جمهور روسیه بیمار و آماده ترک کرملین است. پس از اینکه پوتین ۶۸ ساله در نشستی با دولت در ۱۹ نوامبر سرفه کرد، شایعات قوت گرفت.

برخی مدعی شدند رئیس جمهور روسیه از سرطان رنج می‌برد، در حالی که برخی دیگر برای او تشخیص بیماری پارکینسون دادند. ویدئویی از پوتین که در حال پریشان با پوشه‌ای بازی می‌کرد، به این شایعات قوت بخشید که او از یک بیماری تحلیل‌برنده رنج می‌برد.

همان‌طور که ایدئولوژیست‌های طرفدار پوتین اغلب تأکید می‌کنند "روسیه پوتین است"، گزارش‌های رسانه‌ای هم سلامت پوتین را به عنوان مسئله حیاتی آینده روسیه تلقی می‌کنند.

همه این‌ها در حالی است که ذره‌ای شواهد وجود ندارد. نزدیک‌ترین چیزی که از گزارش سلامت یک مقام کرملین به دست می‌آید، تصاویر گاه و بیگاه بدون لباس است.

پروفسور "والری سولوی"، که به یک تشویش‌گر اذهان عمومی بدنام در مسکو بدل شده، امسال در یوتیوب این گمانه‌زنی‌ را مطرح و مدعی شد که پوتین در نتیجه یک "فورس ماژور"، قصد کناره‌گیری دارد.

گمانه‌زنی در مورد سلامت بلندمدت پوتین، با تصمیم او مبنی بر پیشبرد قانونی که ماندن در قدرت تا سال ۲۰۳۶ برای او را مجاز می‌دارد، در تناقض است. اقدامات در راستای این قانون به طور رسمی ژانویه گذشته آغاز شد و وی تصمیم گرفت با یک همه‌پرسی ملی در طول تابستان، آن را تصدیق کند. همه‌پرسی که به لحاظ قانونی ضروری نبود اما به پوتین این فرصت را داد که نشان دهد او- با برنده شدن مطابق پیش‌بینی در همه‌پرسی- هنوز رئیس است.

این حرکت توأم با قدرت نتوانست گمانه‌زنی‌ها در میان نخبگان مسکو، که اسامی جانشینان بالقوه پوتین را نجوا می‌کردند، فرو نشاند.

در رادیوی Echo of Moscow که به عنوان گوش مسکو شناخته می‌شود، "الکسی وندیکتوف"، سرویراستار گزارش می‌دهد که دو مدعی اصلی، "دیمیتری مدودف"، رئیس جمهور سابق که حالا معاون رئیس شورای امنیت است، و "سرگئی ناریشکین"، مدیر اطلاعات خارجی هستند.

سایرین ادعا می‌کنند بعد از پوتین، پوتین دیگری روی کار خواهد آمد. به نظر می‌رسد "رومن پوتین"، خواهرزاده رئیس جمهور اهداف سیاسی بزرگی در سر داشته باشد. این تاجر با نام آشنای خود، این ماه یک حزب سیاسی جدید با نام "روسیه بدون فساد" را تأسیس کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید