پرواز‌های جاسوسی آمریکا در بحبوحه برگزاری رژه نظامی کره شمالی

کدخبر: ۳۸۲۴۶۸
همزمان با تحرکات کره شمالی برای مهیا شدن جهت برگزاری یک رژه بزرگ نظامی، یک هواپیمای جاسوسی ایالات متحده بر فراز بخش‌هایی از کره جنوبی پرواز کرد.
پرواز‌های جاسوسی آمریکا در بحبوحه برگزاری رژه نظامی کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، همزمان با تحرکات کره شمالی برای آماده شدن در انجام یک رژه بزرگ نظامی ، یک هواپیمای جاسوسی ایالات متحده روز سه شنبه بر فراز کره جنوبی پرواز کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» یک فروند هواپیمای «آر سی 135» نیروی هوایی ایالات متحده صبح روز سه شنبه  به وقت محلی بر فراز سواحل جنوبی و سپس مناطق مرکزی کره جنوبی پرواز کرد.

این هواپیما که متخصص در شناسایی علائم تله متری قبل از پرتاب موشک است، از پایگاه هوایی «کادنا» در «اوکیناوا» ژاپن بلند شد.این هواپیما همچنین مسیر کلاهک موشک‌ها را  تجزیه و تحلیل می کند.

آخرین بار این هواپیما در 18 دسامبر (جمعه 28 آذر) بر فراز شبه جزیره کره پرواز کرد. به نظر می‌رسد این هواپیما این بار در ارتفاع کمتری پرواز کرده است.

یک مقام نظامی کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود گفت: «ایالات متحده به تحرکات کره شمالی از جمله آماده شدن برای رژه نظامی (احتمالی) به مناسبت  هشتمین کنگره حزب کارگران کره در ژانویه توجه زیادی دارد.ارتش آمریکا احتمالاً پروازهای نظارتی مکرری را در انجام خواهد داد.»

روز دوشنبه منابع خبری گزارش دادند  کره جنوبی و ایالات متحده تحرکات کره شمالی برای برگزاری یک رژه نظامی که انتظار می‌رود ماه آینده برگزار شود را از نزدیک زیر نظر دارند. سخنگوی ستاد مشترک کره جنوبی این مسئله را روز دوشنبه تایید کرد. بر اساس تصاویر ماهواره‌ای اخیر که توسط یک وبگاه پوشش دهنده تحولات کره شمالی افشا شد، هزاران پرسنل ارتش کره شمالی برای برگزاری رژه در میدان «کیم ایل سونگ پیونگ یانگ» بسیج شده‌اند.

کره شمالی در رژه ماه اکتبر خود به مناسبت بزرگداشت 75 سالگرد تأسیس حزب کارگران حاکم بر این کشور، یک موشک بالستیک قاره پیما و سایر سلاح‌های راهبردی را به نمایش گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید