پاسخ دمشق به اتهام‌زنی سفارت آمریکا

کدخبر: ۳۸۳۲۱۱
وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد، زمان آن فرا رسیده است تا آمریکا مسئولیت کامل درد و رنج سوری‌ها در نتیجه حمایت‌هایش از تروریسم و اعمال اقدامات یک جانبه را بپذیرد.
پاسخ دمشق به اتهام‌زنی سفارت آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سانا اعلام کرد، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای نسبت به انتشار یادداشتی در صفحه سفارت آمریکا در دمشق که نظام سوریه را مسئول درد و رنج ملت سوریه خوانده بود، واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: عجیب نیست که بیانیه منتشر شده در صفحه سفارت آمریکا در دمشق حاوی دروغ‌هایی باشد، بیانیه‌ای که در واکنش به درخواست الینا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره تاثیر منفی اقدامات ظالمانه و یک جانبه و حقوق بشر برای رفع تحریم‌ها علیه سوریه منتشر شد.

در همین حال، یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: زمان آن فرا رسیده است تا آمریکا مسئولیت کامل درد و رنج سوری‌ها ناشی از حمایت‌هایش از تروریسم و اعمال اقدامات یک جانبه که با قوانین بین‌المللی در تناقض بوده و باعث محرومیت ملت سوریه از نیازهای زندگی شده است را برعهده بگیرد.

وی افزود: چنین رفتار و رویکردی، مهر تأییدی بر اصرار و پافشاری آمریکا بر رویکرد هژمونی، استکبار و تسلط تک ‌قطبی است.

وزارت خارجه سوریه در ادامه بیانیه خود آورده است: نتایج این سیاست‌های آمریکا به سطح جنایت علیه بشریت رسیده است و دعوت گزارشگر ویژه سازمان ملل باید سرآغازی برای بازخواست دولت آمریکا در نهادهای قضایی بین‌المللی به دلیل جنایت‌هایش علیه ملت سوریه باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید